۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۲۱:۱۷
کد خبر: 84918776
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

یادواره لشکر فرشتگان در استان یزد برگزار شد

۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۲۱:۱۷
کد خبر: 84918776
یادواره لشکر فرشتگان در استان یزد برگزار شد

یزد- ایرنا - نهمین یادواره پاسداشت زنان مجاهد مسلمان با عنوان لشکر فرشتگان پنجشنبه شب با حضور تعدادی از خانواده‌های معزز شهدا، بانوان، مسئولان و دانش آموزان در سالن سینما دانش آموز شهرستان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین معنوی و حماسی ابتدا یکی از بانوان مجاهد امدادگر دوران هشت سال دفاع مقدس کشور گفت: عزت و اقتدار انقلاب اسلامی مدیون ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام و مجاهدان راه حق و حقیقت است.

مریم کاتبی با اشاره به اینکه تکریم بانوان مجاهد مومن و انقلابی یک رسالت مهم است که باید تشکل‌های مردمی و مسئولان به آن عنایت داشته باشند، ادامه داد: نظام اسلامی در سایه فداکاری و فرهنگ ایثار به قله‌های عزت و سعادت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره لشکر فرشتگان توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کاری مهم، ارزشمند بوده و باید همواره با همکاری سایر مسئولان تداوم داشته باشد که نقش در شکست اهداف دشمنان دارد.

همچنین معاون خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد گفت: طرح لشکر فرشتگان، یادواره پاسداشت بانوان مجاهد مسلمان است که در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش شایان و تاثیرگذاری داشتند.
 

یادواره لشکر فرشتگان در استان یزد برگزار شد

فاطمه تقوایی افزود: دختر جوان و نوجوان امروزی باید بداند چه مجاهدت‌هایی انجام شده تا او در این برهه از تاریخ از میوه‌ها و ثمره‌های آن تلاش‌ها استفاده می‌کند و باید وظیفه خود را بشناسد و به وظیفه تاریخی خود عمل کند.

روایتگری، تجلیل از مادران و همسران شهدا، تواشیح، مداحی و اجرای تئاتر از دیگر بخش‌های مهم یادواره لشکر فرشتگان در استان یزد بود.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از جمله سازمان‌های عمومی غیردولتی است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ به دستور حضرت امام (ره) تشکیل شد و اساسنامه اتحادیه در سال ۱۳۷۴ به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد ۱۰ هزار عضو دارد که از این تعداد حدود نیمی از آنها دختران هستند.

یادواره لشکر فرشتگان در استان یزد برگزار شد

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

در سال تحصیلی جدید حدود ۳۰۵ هزار و ۲۲۴ دانش آموز در ۲ هزار و ۲۱۵ مدرسه و ۱۱ هزار و ۸۵۵ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۲۶ هزار  ۷۳۵ نفر پیش دبستانی ، ۱۶۴ هزار و ۱۳۱ دانش آموز ابتدایی ، ۶۳ هزار و ۸۰۹ نفر متوسطه اول و ۵۰ هزار و ۵۴۹ دانش آموز هم در مقطع متوسطه دوم تحصیل می‌کنند.

از مجموع دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در استان یزد  ۱۲۶ هزار نفر دختر و ۱۲۹ هزار و ۹۲۷ نفر پسر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha