۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۳۹
کد خبر: 82277638
T T
۰ نفر
كردستان كمترین میزان راه روستایی آسفالت شده را در كشور دارد

سنندج- ایرنا- مدیركل راه و شهرسازی استان كردستان گفت: این استان در مقایسه با سایر استان ها از كمترین میزان راه روستایی آسفالت شده برخوردار است.

شهرام ملكی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع 6 هزار كیلومتر راه های روستایی استان تنها 2 هزار و 700 كیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.
وی اضافه كرد: استان كردستان را در زمینه راه آسفالت روستایی جزء كم‌برخوردارترین استان‌های كشور محسوب می شود.
وی اظهار كرد: این استان با كمبود بزرگراه مواجه بوده به طوری كه از هزار و 800 كیلومتر راه شریانی كردستان تنها 180 كیلومتر در استان بزرگراه است.
وی اظهاركرد: به طور میانگین به ازاء هر 100 كیلومتر راه شریانی 22 كیلومتر بزرگراه در كشور وجود دارد اما در كردستان تنها یك دهم راههای شریانی استان بزرگراه است.
وی افزود: استان كردستان برای دست یابی به استاندارد بزرگراهها اعتباری حدود 500 میلیارد تومان مورد نیاز است.
مدیركل راه و شهرسازی استان كردستان طرح انتزاع راهداری از اداره‌ های كل راه و شهرسازی استان‌ها رویكرد مثبتی عنوان كرد و گفت: با اجرای این طرح مدیران كل راه و شهرسازی می‌توانند با فراغت بیشتری به رصد نقاط قوت و ضعف فعالیت‌های خود بپردازند.
ملكی افزود: با این انتزاع 200 نیروی رسمی و قراردادی و 150 نیروی شركتی راهدار به اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منتقل می‌شوند.
وی گفت: این انتزاع بسیار به نفع خواهد بود و سبب می شود راهداری از ردیف بودجه و اعتباری خاص برای نگهداری راهها و انجام پروژه‌ها برخوردار باشد.
ستان كردستان در مجموع هفت هزار و 850كیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد كه شش هزار كیلومتر آن راه روستایی و هزار و850 كیلومتر آن راه اصلی و فرعی است.
7352/ 3020
**خبرنگار: شیوا اردلان منش**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی