۲ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۲۶
کد خبر: 82277920
T T
۰ نفر

اجتماعي كردن بحث مواد مخدر اقدام اساسي دولت

۲ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۲۶
کد خبر: 82277920
اجتماعي كردن بحث مواد مخدر اقدام اساسي دولت

تبريز - ايرنا - دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر آذربايجان شرقي، اجتماعي كردن بحث مواد مخدر را از اقدامات اساسي دولت عنوان كرد و گفت: مبارزه تمام عيار با موضوع مواد مخدر جزو پنج اولويت اصلي مسائل اجتماعي استان است.

محمدعلي نصرتي روز يكشنبه در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر بناب با بيان اينكه قاچاقچيان عمده مواد مخدر افراد بي رحمي هستند كه بنيان خانواده را نابود مي كنند،گفت: بايد با آنها به صورت قلع و قمعي برخورد شود
نصرتي با اشاره به اينكه دولت تدبير و اميد اهتمام خود را صرف مقابله با مواد مخدر كرده است، تاكيد كرد: با اين حال در بحث مواد مخدر، مبارزه كافي نيست و بايد اقدامات آموزشي و پيشگيري را نيز توسعه داد.
به گفته وي، در 6 ماهه گذشته بيش از يك تن انواع مخدر در سطح استان آذربايجان شرقي كشف و ضبط شده است.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر آذربايجان شرقي افزود: در بحث درمان و كاهش آسيب ها گام هاي ارزنده اي طي 6 ماه گذشته در سطح شهرستان و استان برداشته شده است.
نصرتي با تأكيد بر اينكه اصلي ترين راه پيشگيري از اعتياد اجتماعي كردن مبارزه با مواد مخدر است، گفت: براي مبارزه با مواد مخدر بايد تمام آحاد جامعه پاي كار بيايند ولي متأسفانه مردم كمتر به اين مسائل توجه مي كنند كه بايد با عملكرد مثبت و تلاش شبانه روزي خود در بين مردم اعتماد سازي كنيم.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر آذربايجان شرقي از سرازير شدن جمعيت روستايي به شهرها و به وجود آمدن حاشيه نشيني به عنوان يكي از گرفتاري هاي اصلي كشور نام برد و اظهار كرد: در حوزه خانواده و تربيت افراد كه كليدي ترين موضوع جامعه است، با انواع گرفتاري ها در اين بخش مواجه هستيم.
وي خانواده را جزو سرمايه هاي اجتماعي دانست و گفت: بانوان نقش كليدي در فضاي خانواده ايفا مي كنند، پس بايد به فكر سلامت و شادابي بانوان جامعه باشيم تا از حربه هاي دشمنان دور بمانند.
نصرتي ادامه داد: لازم است در اين زمينه در برخي روش ها و رفتارهاي خود تجديد نظر كنيم و ضمن برگزاري برنامه هاي نشاط آور و مفرح،ادبيات تأثيرگذارانه را نيز در پيش بگيريم.
وي با اشاره به اينكه امروزه گسترش فضاي مجازي بر زندگي فردي و اجتماعي ما تأثيرگذار است، افزود: برخي از كانال هاي مجازي نحوه توليد مواد مخدر در منازل را آموزش مي دهند و هر روز شاهد معرفي انواع مواد محرك از طريق فضاي مجازي هستيم كه جوانان و به خصوص دانش آموزان و دانشجويان به استفاده از اين مواد در شب هاي امتحان تشويق مي شوند.
تنظيم كننده: نعمت مرادپور ** انتشار دهنده: محمد رستگار
6132/6183