۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۰۶
کد خبر: 82278639
T T
۰ نفر
امام جمعه دزفول:دستگاه هاي اجرايي در كنار مردم در خدمت زائران اربعين حسيني باشند

دزفول - ايرنا - امام جمعه دزفول با تاكيد بر برگزاري هرچه باشكوه تر آئين اربعين حسيني از كليه دستگاه هاي اجرايي اين شهرستان خواست در كنار مردم براي خدمت رساني به زائران اربعين حسيني وارد عمل شوند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيدمحمدعلي قاضي دزفول روز دوشنبه در نشست ستاد اربعين در سالن جلسات فرمانداري افزود:بسياري از مسايل كليدي كشور به اربعين بستگي دارد و يك موضوع فراملي و جهاني است كه بايد به صورت ويژه به آن پرداخته شود تا بتوان به بهترين نحو از زائران اربعين پذيرايي كرد .
وي با بيان اينكه 2 ستاد اربعين در شهرستان دزفول فعال شده است افزود:علاوه بر ستاد مختص راهپيمايي حرم تا حرم و حركت از آستان سبزقبا(ع) تا آستان محمدبن جعفر (ع) در دزفول ،ستاد ديگري نيز با برپايي موكب در پايانه مرزي شلمچه به زائران كربلا خدمت رساني خواهد كرد.
رئيس ستاد اربعين دزفول اظهار كرد:در اين خصوص ستاد مردمي تشكيل شده و شورايي از افراد توانمند و باتجربه نيز تعيين شده ولي بايد از پشتوانه دولت نيز براي برگزاري هرچه بهتر برگزار شدن آئين اربعين استفاده كرد تا دستگاه هاي اجرايي در كنار مردم از زائران پذيرايي كنند.
وي افزود:در شرايط فعلي و اوضاع منطقه بايد آئين اربعين حسيني و راهپيمايي اربعين با شكوه خاصي برگزار شود تا قدرت مسلمانان را به جهانيان نشان داد.
حجت الاسلام قاضي دزفولي گفت:قطعه زميني براي برپايي موكب دزفول در مرز چذابه تحويل داده شده كه انتظار مي رود همه دستگاه ها همچون سال گذشته براي خدمت رساني هر چه بهتر به زائران در اين موكب مستقر شوند.
امام جمعه دزفول بر ضرورت حضور گسترده بهداشت و درمان در موكب ها تاكيد كرد و گفت:بايد نظارت ويژه اي از سوي مسئولان دانشگاه علوم پزشكي بر روي مواد غذايي صورت گيرد.
رئيس ستاد اربعين شهرستان دزفول بر مستند سازي اربعين در دزفول تاكيد كرد و گفت:اداره ارشاد بايد با استفاده از هنرمندان در تهيه يك مستند قابل پخش در خصوص اربعين در دزفول و مرز چذابه اقدام كند .
وي اربعين را مانور بزرگ شيعه دانست و گفت:كليه دستگاه هاي اجرايي بايد در اين امر مردم را همراه كنند ضمن اينكه از اصناف نيكوكار نيز مي توان در برگزاري اربعين باشكوه استفاده كرد.
معاون عمران و برنامه ريزي فرمانداري ويژه شهرستان دزفول نيز در اين نشست گفت:يك قطعه زمين براي موكب اربعين دزفول در مرز چذابه تحويل داده شده است.
عبدالحسين پورركني افزود:امسال علاوه بر كارهاي پارسال تمهيدات ديگري نيز در نظر گرفته شده و ايستگاهي در يادواره شهدا به نام دزفول برپا خواهد شد .
حسن پوركياني دبير ستاد اربعين دزفول نيز گفت:پذيرايي از زائران اربعين از اول ماه صفر آغاز و تا بعد از اربعين ادامه دارد كه بايد امكانات زيادي براي تهيه صبحانه ،نهار و شام و دسر زائران تامين كرد كه اين پشتيباني ها نيازمند همت مردم و مسئولان است.
ابوالحسن صادقي پور عضو شوراي ستاد اربعين دزفول نيز گفت:از پنج سال پيش به صورت غيرمتمركز پذيرايي از زائران حسيني در مرز چذابه آغاز شده ولي از سه سال پيش تاكنون فعاليت ها بصورت متمركز انجام مي شود .
وي افزود:يك هزارو 800 متر زمين در اختيار موكب دزفول در مرز چذابه قرار گرفته كه يك هزار و600 متر آن بايد مسقف شود كه آماده سازي آن 600 ميليون ريال هزينه دارد.
صادقي پور افزود:2 هزار متر داربست و سه هزار و 500 متر برزنت نيز براي داربست لازم است كه همه اين فعاليت ها نياز به هزينه و كمك هاي مردمي دارد .
وي گفت:در سال گذشته روزانه 10 هزار پرس صبحانه،چهار هزار پرس نهار و چهار هزار پرس شام در موكب دزفول توزيع شد و در كنار آن روزانه 20 هزار بطري آب و 15 هزار بسته آبميوه نيز بين زائران حسيني توزيع شد .
وي گفت:علاوه بر اين يك حسينيه به مساحت 260 متر براي آقايان و يك زينبيه به مساحت 180 متر براي بانوان در نظر گرفته شده بود.
وي افزود:علاوه بر اينها امسال به چهارهزار و 500 پتو،يك هزارو 800 متر زيرانداز ،340 كيسه آرد نياز داريم كه از شهروندان تقاضا مي شود كمك هاي خود را بصورت نقدي و غيرنقدي به ستاد اربعين دزفول ارسال كنند.
امير ظاهرطحان مسئول دفتر ستاد اربعين دزفول نيز در اين نشست گفت:دفتر ستاد اربعين روبروز بنياد شهيد دزفول راه اندازي شده و افتتاح حساب نيز انجام شده كه شهروندان مي توانند كمك هاي نقدي خود را به اين ستاد ارسال كنند.
وي با تاكيد بر اينكه نياز به كمك نقدي براي ستاد اربعين بيش از كمك هاي غيرنقدي احساس مي شود گفت:آموزش و پرورش دزفول نيز با ارسال بخشنامه اي به فرهنگيان خواستار در نظر گرفتن بخشي از حقوق خود به اين ستاد شده كه تاكنون مبلغي جمع آوري شده است .
محراب عبدالهي سرپرست اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان دزفول نيز در اين نشست گفت:امسال اصناف نيكوكار و خير دزفول در نظر دارند با ارائه كاري متفاوت نسبت به تامين نيازهاي مواد غذايي زائران اربعين اقدام كنند .
وي افزود:رب گوجه ،ظروف يكبارمصرف و ديگر مايحتاج مورد نياز موكب دزفول در مرز چذابه با كمك خيرين صنف هاي مختلف تامين مي شود و تا جايي كه در توان اصناف مختلف باشد ياري گر خواهند بود.
علي توحيدي معاون فرهنگي شهرداري دزفول نيز در اين نشست گفت:شهرداري دزفول از 2 هفته پيش در موكب دزفول در مرز چذابه وارد عمل شده كه انتظار مي رود برخي دستگاه هاي خدماتي از جمله راه وشهرسازي ،برق و آبفا شهرداري را در آماده سازي موكب ياري كنند.
7278/6068
خبرنگار:رقيه كردي-انتشار دهنده:محمدعلي فريدپناه