۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۳۲
کد خبر: 82287029
T T
۰ نفر
مديركل آموزش و پرورش استان اردبيل: پدافند غيرعامل در مدارس جدي گرفته شود

اردبيل - ايرنا- مديركل آموزش و پرورش استان اردبيل گفت:پدافند غيرعامل بايد به منظور آمادگي در برابر حوادث و بحران احتمالي در مدارس جدي گرفته شود.

به گزارش ايرنا احمد ناصري روز يكشنبه در رزمايش پدافند غيرعامل در هنرستان شهيد رجايي اردبيل گفت: پدافند غيرعامل به معني دفاع غيرنظامي و بدون اسلحه است كه در زندگي همه افراد براي مقابله با بحران و بلاياي طبيعي لازم و ضروري است.
وي افزود: براي اينكه محافظت خود و جامعه در برابر حوادث و بحران ها بايد روش ها و چگونگي پدافند غيرعامل را ياد گرفت و در مواقع ضروري از فنون آن استفاده كرد.
ناصري برگزاري رزمايش و مانور پدافند غيرعامل در مدارس را ضروري دانست و گفت:برگزاري اين رزمايش در مدارس علاوه بر آموزش دانش آموزان براي مقابله با بحران احتمالي موجب مشاركت بيشتر آنان در مواقع ضروري و بحراني خواهد شد.
مديركل آموزش وپرورش استان اردبيل به راهپيمايي 13 آبان ماه افزود: تمام دانش آموزان در اين روز باشكوه لبيك گويان با انسجام ووحدت شركت كرده و ايثار ،فداكاري و پايبندي خود به نظام جمهوري اسلامي را به نمايش خواهند گذاشت .
وي از مديران ،معلمان و مربيان خواست با ايجاد تشكل هاي دانش آموزي و با انسجام و وحدت در برگزاري راهپيمايي روز 13 آبان ماه و روز دانش آموز اهتمام جدي داشته باشند.
به گزارش ايرنا در اين رزمايش دانش آموزان مانور امداد و نجات را با همكاري جمعيت هلال احمر و بسيج دانش آموزي برگزار كردند.
خبرنگار:يعقوب شاددل** انتشاردهنده: عارف شيرزاد
7110/ 1257