۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۱۵
کد خبر: 82291419
T T
۰ نفر
وزارت علوم سیاست های انتخاباتی ریاست جمهوری را نیمه دوم سال تحصیلی اعلام می كند

تهران-ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینكه این وزارتخانه برنامه ای برای انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه ها برای فصل اول سال جاری ندارد، گفت: وزارت علوم برنامه ها و سیاست های انتخاباتی را نیمه دوم سال تحصیلی اعلام می كند.

سید ضیاء هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا گفت: هنوز زمان زیادی برای انتخابات باقی است و زمان تبلیغات رسمی نامزدها هم اعلام نشده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود: البته فعالیت های دانشجویی در قالب كرسی های آزاد اندیشی و مناظره های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی طبق روال گذشته در حال انجام است.
هاشمی خاطرنشان كرد: مجموعه تشكل ها و فعالین دانشجویی بر اساس علایق و حوزه فعالیت هایشان برنامه هایی را سازماندهی می كنند و به هیات های نظارت بر تشكل های دانشجویی دانشگاه ها كه متشكل از نماینده ولی فقیه در دانشگاه، نماینده وزارت علوم و رییس دانشگاه است؛ پیشنهاد می دهند.
وی ادامه داد: وزارت علوم به طور معمول با تعامل مسوولان دانشگاه ها همواره تاكید كرده كه مسیر برنامه ها به صورتی باشد كه با سهولت هر چه بیشتر اجرایی شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت تاكید شده تا در فرآیند نظارت ضمن اعمال دقت های لازم، حمایت های ممكن هم برای به حداكثر رساندن مشاركت دانشجویان در فعالیت های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و هنری دانشگاهیان داشته باشیم.
وی اظهار داشت: وزارت علوم بر همین اساس در مورد نشست ها، مناظره ها، كرسی های آزاداندیشی، نشریات دانشجویی و غیره نگاه حمایتی و تامین تسهیلات دارد.
هاشمی گفت: گاهی نیز گلایه هایی در مورد نشریات و یا برگزاری نشست ها و كرسی های آزاد اندیشی شده كه برخوردهای محدود كننده صورت گرفته است؛ البته این موضوعات هم بر اساس علایق و یا رویكردهای سیاسی خاص نبوده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود: گروه های مختلف دانشجویی این مطالبه را از وزارت علوم دارد و ما نیز این خواسته ها را به حق می دانیم و سعی داریم تا در حد امكان زمینه را برای مشاركت حداكثری دانشجویان با تنوع سلایق و علایق داشته باشیم.
فراهنگ**9187*** 1568 خبرنگار: حمیدرضا بازگشا انتشار دهنده : حسن فتحعلی
۰ نفر