۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۸:۳۵
کد خبر: 82296104
T T
۰ نفر

چند خبر ورزشی از استان كردستان

۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۸:۳۵
کد خبر: 82296104
چند خبر ورزشی از استان كردستان

سنندج- ایرنا- كسب جایگاه سوم كشوری توسط بیلیاردباز كردستانی در مسابقات لیگ پاكت بیلیارد، ایستادن سواركار سنندجی بر جایگاه سوم رقابت های سواركاری قهرمانی استقامت كشور، شكست تیم آبیدر سنندج مقابل نماینده تبریز در فوتبال لیگ دسته سوم باشگاه های كشور، از جمله خبرهای ورزشی استان است.

به گزارش ایرنا از اداره كل ورزش و جوانان استان كردستان، دور رفت اولین دوره مسابقات لیگ پاكت بیلیارد كشور به میزبانی تبریز به مدت چهار روز برگزار شد و با معرفی تیم های برتر به پایان رسید كه آرمین محمودی بازیكن بیلیارد كردستانی در قالب تیم مدائن تهران به میدان رفت و موفق شد در اولین دوره مسابقات لیگ پاكت بیلیارد كشور همراه با این تیم عنوان سوم را كسب كند.
مدائن تهران، الماس تبریز، منتخب آذربایجان غربی، داروخانه دكتر واعظ زاده الف و ب تهران، پارس اندیش لرستان، فراكوشان آذربایجان شرقی، توپ سیاه شهركرد چهارمحال وبختیاری تیم های شركت كننده در این رقابت ها بودند.
تیم های داروخانه دكترواعظ زاده ب تهران، باشگاه الماس تبریز و باشگاه مدائن تهران در پایان دور رفت به ترتیب عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
آرمین محمودی بیلیاردباز كردستانی دارای رنكنیگ اول كشوری به عنوان بازیكن ملی پوش، حضور در چندین دوره از رقابت های جهانی و بین المللی را در كارنامه خود دارد.
این رقابت ها با حضور هشت تیم از باشگاه های سراسر كشور روزهای 10 تا 13 آبان برگزار شد.

** سواركار سنندجی جایگاه سوم رقابت های كشوری را بدست آورد
رقابت های سواركاری قهرمانی استقامت كشور با عنوان جام سرداران شهید آذربایجان روز جمعه 14 آبان با معرفی نفرات برتر در عجب شیر پایان یافت و آرش میهمی سواركار سنندجی با اسب بابیلوس جایگاه سوم این رقابت ها را در مسافت 115 كیلومتر به خود اختصاص داد.
این رقابت ها در 2 مسافت 90 و 115 كیلومتر با حضور 32 سواركار از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، لرستان، كردستان، فارس و گیلان در منطقه گردشگری رحمانلو واقع در حاشیه دریاچه ارومیه برگزار شد.
عجب شیر كه برای نخستین بار میزبانی رقابت های سواركاری استقامت كشور را بر عهده داشت، شاهد حضور هشت سواركار از آذربایجان شرقی و 23 اسب سوار از 6 استان كشور در این رقابت ها بود.
تیم استان كردستان با پنج سواركار در بخش مردان و زنان به سرپرستی و مربیگری اقبال میهمی در این رقابت ها شركت كرد.

** تیم آبیدر سنندج در هفته پنجم بازی را به نماینده تبریز واگذار كرد
در ادامه رقابت های فوتبال لیگ دسته سوم باشگاه های كشور، در گروه C این مسابقات آبیدر سنندج با شكست 3 بر 2 مقابل تیم عقاب تبریز به خانه بازگشت.
نماینده استان كردستان تاكنون در این مسابقات 2 بُرد، 2 شكست و یك تساوی را تا هفته پنجم این رقابت ها كسب كرده است.
رقابت های فوتبال لیگ دسته سوم باشگاه های كشور با حضور 65 تیم برگزار می شود و بازی ها در پنج گروه 13 تیمی برگزار می شود.
تیم آبیدر سنندج در گروه C این مسابقات قرار دارد و با تیم های آلومنیوم آبسگون، عقاب تبریز، پاراگ تهران، رستگار دندی زنجان، افرا درب تبریز(خلخال)، شاهین مهر تهران، كاویان نقده، ماهان تندیس تهران، شهید باقری اسلام آباد، بهره برداری مترو تهران، فجر دهلران و مهرگان دره شهر ایلام هم گروه است.
آبیدر سنندج در هفته ششم رقابت های فوتبال لیگ دسته سوم باشگاه های كشور روز شنبه 22 آبان در استادیوم ملك نیا میزبان پاراگ تهران خواهد بود.

** بازدید مدیركل ورزش و جوانان كردستان از پروژه 6 هزار نفری شهر سنندج
مدیر كل ورزش و جوانان كردستان روز شنبه از روند احداث پروژه 6 هزار نفری استادیوم 22 گولان سنندج بازدید كرد.
حامد جولائی در جریان این بازدید گفت: پروژه 6 هزار نفری شهر سنندج باید در چند سال گذشته افتتاح و به بهره برداری می رسید كه این امر با توجه به عدم اعتبار، نظارت و پیگیری به این وضع در آمده است.
وی افزود: این پروژه اكنون 60 درصد پیشرفت فیزیكی دارد و برای تكمیل آن 200 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده كه با پیگیری های استاندار كردستان و وزارت ورزش و جوانان این اعتبار مصوب شده است.
مدیركل ورزش و جوانان كردستان اظهار كرد: اجرای ورزشگاه 6 هزار نفری 22 گلان سنندج، مطالبه به حق مردم بوده و براساس برنامه ‌ریزی های انجام شده امید داریم تا پایان تیرماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.
جولائی گفت: این اعتبارات از محل ماده 180 ملی و استانی و شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی كشور بوده است كه در جهت احداث سالن 6 هزار نفری هزینه خواهد شد.
وی افزود: امیدواریم با تخصیص صد درصد این اعتبارات بتوانیم در آینده نزدیك شاهد افتتاح و بهره برداری این پروژه عظیم باشیم.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا كرمی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی