۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۱۵
کد خبر: 82296398
T T
۰ نفر
دومين دوره كارگاه ملي آموزش سازمان هاي مردم نهاد در گيلان برگزار شد

رشت - ايرنا - دومين دوره كارگاه ملي آموزش سازمان هاي مردم نهاد در استان گيلان با حضور 60 تشكل اجتماعي برگزار شد.

مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري گيلان روز يكشنبه در حاشيه اين كارگاه به ايرنا گفت: دومين دوره كارگاه ملي آموزش سازمان هاي مردم نهاد در اين استان با حضور 60 تشكل اجتماعي گيلان برگزار شد.
يونس رنجكش افزود: اين كارگاه به مدت دو روز در تاريخ هاي 15 و 16 آبان ماه و با حضور تشكل هاي اجتماعي داراي مجوز از استانداري و فرمانداري هاي استان تشكيل شده است.
به گفته وي، اين كارگاه از سوي وزارت كشور و با همكاري اداره كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري گيلان برگزار و در آن، دو نفر از اساتيد به ارائه برنامه هاي آموزشي با موضوع مهارت سازي تشكل هاي اجتماعي پرداختند.
وي يادآور شد: مروري بر واژه هاي رايزني و ترويج، سطوح قدرت در ساختارهاي سازماني و استراتژي حمايت گري از مهمترين موضوعات در دوره آموزش اين دوره از كارگاه بوده است.
رنجكش اضافه كرد: اولين دوره از اين كارگاه در شهريورماه امسال و با حضور بيش از 100 نفر از اعضاي سازمان هاي مردم نهاد استان گيلان برگزار شده بود كه اين كارگاه ها با هدف توانمند سازي تشكل هاي اجتماعي در استان براي ارائه خدمات بهتر به جامعه انجام مي شود.
وي يادآور شد: به شركت كنندگان در اين كارگاه، گواهي معتبر شركت در آموزش داده مي شود و علاوه بر اين كارگاه ها ، 15 دوره آموزشي ديگر از سوي اداره كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري گيلان براي تشكل هاي اجتماعي اين استان برگزار شده است.
بر اساس آخرين آمار، بالغ بر 300 تشكل مردم نهاد در قالب سازمان هايي همچون انجمن هاي خيريه، حوزه جوانان، محيط زيست و مددكاري در گيلان فعاليت مي كنند.
از اين تعداد سازمان هاي مردم نهاد در استان، حدود 60 سمن از استانداري و مابقي از نهادهايي از قبيل نيروي انتظامي، اداره كل ورزش و جوانان، بهزيستي و محيط زيست گيلان مجوز گرفته اند.
7294/2007