۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۰۰
کد خبر: 82296600
T T
۰ نفر

آغاز ايمن سازي 85 نقطه حادثه ساز در گلستان

۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۰۰
کد خبر: 82296600
آغاز ايمن سازي 85 نقطه حادثه ساز در گلستان

گرگان - ايرنا- دبير كميسيون مديريت اجرايي ايمني حمل و نقل گلستان از انجام اقدامات اوليه براي آشكار سازي و ايمن سازي 85 نقطه حادثه خيز استان خبر داد و گفت: برنامه هاي ميان مدت و بلند مدت نيز براي ايمني اين مناطق در حال انجام است.

براساس اعلام راه و شهرسازي گلستان به ايرنا ابراهيم مبارك قدم روز يكشنبه در ششمين جلسه كميسيون مديريت اجرايي ايمني حمل ونقل استان اظهار داشت: تقاطع ليوان شرقي (بندرگز)، تقاطع ايمر(شهر مزرعه كتول) و سه راهي كلاله از جمله اين نقاط است كه عمليات آشكارسازي و ايمن سازي آنها به مرحله بهره برداري رسيده و عمليات اجرايي برخي از نقاط مانند سه راهي يساقي (گرگان - كردكوي) و ورودي آق قلا در حال انجام است.
مديركل راه و شهرسازي گلستان با اشاره به ابلاغيه جديد كميسيون ايمني راه هاي كشور مبني بر شناسايي مجدد نقاط پرتصادف استان در سال جاري، افزود: براساس شاخص تصادفات جرحي، خسارتي و فوتي و با تلاش كارشناسان اين اداره كل و پليس راه، تعداد 123 نقطه داراي تصادف در استان شناسايي شد كه 48 نقطه به عنوان پرتصادف از سوي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور به استان ابلاغ شده است.
وي اظهار كرد: با توجه به تفكيك زير مجموعه هاي وزارت راه و شهرسازي، اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي گلستان براي آشكارسازي و ايمن سازي و رفع اين نقاط در سال جاري اقدام خواهد كرد.
تامين اعتبار، ايمن سازي و واگذاري اجراي عمليات آشكارسازي و تامين حداقل الزامات ايمني راه در نقاط پرتصادف و داراي تصادف با نظر تيم استاني به اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان، اطلاع رساني تشكيل اداره كل جديد راهداري و حمل و نقل براي پيگيري مكاتبات مربوطه و اعلام آمادگي و ارائه اقدامات زمستانه دستگاه هاي امدادي در جلسه بعدي كارگروه از مهمترين مصوبات اين جلسه پس از بحث و تبادل نظر اعضابود.
استان مرزي گلستان واقع در شمال كشور افزون بر پنج هزار كيلومتر راه اصلي ، فرعي و روستايي دارد.
1648
** انتشار : پري سالارنيا