۱۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۴۲
کد خبر: 82299680
T T
۰ نفر
مظلومي:فدراسيون نابينايان و كم بينايان نيازمند نگاه ويژه مسئولان است

اراك- ايرنا- رئيس فدراسيون ورزش هاي نابينايان و كم بينايان گفت: حوزه ورزش نابينايان و كم بينايان به عنوان يكي از فدراسيون خاص نيازمند بودجه و نگاه ويژه مسئولان دارد.

به گزارش ايرنا، محمدرضا مظلومي روز سه شنبه در نشست مجمع انتخابي رئيس هيات ورزش هاي نابينايان و كم بينايان استان مركزي، افزود: هم اكنون بودجه اي كه براي تحصيل افراد معلول در در نظر گرفته مي شود سه تا چها برابر افراد عادي جامعه استو اميد است در بودجه ورزشي اين افراد نيز بازنگري شود و متناسب با نياز واقعي اين ورزشكاران بودجه براي آنان در نظر گرفته شود.
وي ادامه داد: ورزشكاران نابينا براي حضور در تمرين و مسابقات ورزشي با مشكلات فراواني روبه رو هستند و بايد با تلاش، همت و موفقيت در مسابقه هاي مختلف خود و مشكلاتشان را به مسئولان نشان دهند.
به گزارش ايرنا، رئيس فدراسيون ورزش هاي نابينايان و كم بينايان بيان كرد: حدود 1.5 درصد جامعه ايران را نابينا يا كم بينا تشكيل مي دهند ولي اين قشر امكانات خاصي براي حضور در عرصه هاي مختلف ورزشي برخوردار نيستند.
مظلومي ورزش نابينايان و كم بينايان را فرزند انقلاب دانست و گفت: اين ورزش با پيروزي انقلاب در كشور ايجاد شد و بايد با فرزند انقلاب، انقلابي رفتار شود.
وي، با يادآوري فعاليت فدراسيون ورزش هاي نابينايان و كم بينايان در هشت رشته مردان و چهار رشته زنان، افزود: رشته بولينگ و تكواندو امسال در اين فدراسيون تشكيل شد و اميد است در اين رشته ها ورزشكار به مسابقه هاي ملي و جهاني اعزام شود.
رئيس فدراسيون ورزش هاي نابينايان و كم بينايان افزود: حدود 120 ميليون ريال پارسال براي رفع مشكلات و توسعه ورزش قهرماني به هيات هاي استاني اين فدراسيون پرداخت شد و امسال نيز تا كنون 60 ميليون ريال در اين زمينه به هيات هاي استاني پرداخت شده است.
به گزارش ايرنا، سرپرست اداره كل ورزش و جوانان استان مركزي در اين نشست گفت: هيات نابينايان و كم بينايان براي حضور در مسابقات مختلف ورزشي و كسب مقام هاي قهرماني نيازمند كسب درآمد مستمر دارد كه براي اين مهم نيازمند سالن ورزشي است تا با اجاره آن در ساعت هاي خالي بتوانند از آن كسب درآمد داشته باشد.
محسن غفاري افزود: اين اداره كل در نظر دارد با انجام اقدام هاي قانوني يكي از سالن ورزشي استان را براي انجام تمرين ورزشكاران هيات نابينايان و كم بينايان و كسب درآمد مستمر در اختيار اين هيات قرار دهد.
وي ادامه داد: سه قهرمان مسابقات المپيك و پارالمپيك ايران از استان مركزي است كه اين قهرماني ها در پي حضور در مسابقه هاي ملي و بين المللي به دست آمده و بايد مسئولان هيات ها با زمينه سازي و تلاش بيشتر در اين رشته ها زمينه حضور هرچه بيشتر ورزشكاران در عرصه هاي ملي و بين المللي فراهم كنند.
مصطفي رسولي در اين نشست با كسب 14 راي به عنوان رئيس هيات ورزش هاي نابينايان و كم بينايان استان مركزي انتخاب شد.
هم اكنون 44 هيات ورزشي زير نظر اداره كل ورزش و جوانان استان مركزي فعاليت دارند.
1955/ 6013/خبرنگار: مهدي عظيمي**انتشار دهنده:مژگان حيدري*