رییس فدراسیون: توجه به ورزش قهرمانی نابینایان و کم بینایان در اولویت است

یزد- ایرنا- رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان گفت: توجه به ورزش قهرمانی نابینایان و کم بینایان و حضور فعال آنها در مسابقات جهانی در اولویت است.

به گزارش ایرنا، " محمدرضا مظلومی " روز سه‌شنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان یزد افزود: باید تلاش بیشتری در حوزه قهرمانی صورت گیرد و شاهد حضور ورزشکاران بیشتری در رشته‌های مختلف باشیم.

وی با قدردانی از فعالیت‌های انجام شده به ظرفیت‌های خوب موجود در بین ورزشکاران زیرپوشش اشاره کرد و گفت: هیات‌های استانی برای توسعه ورزش نابینایان و کم بینایان و تقویت ورزش قهرمانی آنها جدی برنامه برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه استان یزد ورزشکاران با استعدادی دارد که می‌توان با سرمایه گذاری و حمایت آنها را جذب و پرورش داد بیان کرد: تاکنون در این خصوص کارهای خوبی انجام شده و به دلیل ظرفیت‌های موجود باید تقویت شود.

مظلومی گفت: فوتبال پنج نفره نابینایان یکی از رشته‌های جذاب است که با حضور مربی یزدی توانستند نایب قهرمان بازی‌های پاراآسیایی شوند و باید در یزد نیز این مربی ارزنده کار آموزش و جذب نابینایان مستعد و علاقمند را پیش ببرد.

همچنین " زهیر حاجی حسینی " مدیرکل ورزش و جوانان یزد در این مجمع به اهمیت تقویت ورزش جامعه هدف با جلب همکاری مسئولان و علاقه مندان هم در بعد همگانی و قهرمانی و همچنین برگزاری مسابقات و دوره‌های آموزشی تاکید کرد.

رییس فدراسیون: توجه به ورزش قهرمانی نابینایان و کم بینایان در اولویت است

در این نشست همچنین تقویم، برنامه‌ها و همچنین عملکرد مالی هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان بررسی و مورد تایید اعضا قرار گرفت.

در سطح استان یزد حدود پنج هزار نابینا و کم بینا وجود دارند که فقط حدود ۲۰۰ نفر در برنامه‌های ورزشی مشارکت دارند و اگر امکانات لازم و بودجه در اختیار هیات استان قرار گیرد می‌توان به مرور نسبت به جذب و فعال کردن آنها اقدام کرد.

طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی و دولتی در سطح کشور موظف هستند برای توسعه و پوشش ورزش نابینایان و کم بینایان همکاری کنند که اگر این موضوع قانونی در یزد در عمل محقق شود بخش عمده مشکلات مرتفع می‌شود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار جمعیت، ۴۷ هیات ورزشی استانی ، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده دارد و ۱۲ رشته در ورزش نابینایان و کم بینایان یزد فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha