۱۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۵۹
کد خبر: 82299873
T T
۰ نفر
سالانه 20 هزار دانش آموز زیارت اولی به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند

مشهد-ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: سالانه 20 هزار دانش آموز زیارت اولی از سراسر كشور با شركت در اردوی زائران رضوی به زیارت و پابوسی علی ابن موسی الرضا(ع)مشرف می شوند.

حمید رضا كفاش روز سه شنبه در حاشیه آغاز سومین دوره اردویی دانش آموزان زیارت اولی با عنوان زائران رضوی در مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: انس با اهل بیت (ع) و فراگیری سیره رضوی مهمترین هدف برگزاری اردوی دانش آموزان زیارت اولی كشور در مشهد است.
وی اظهار كرد: برگزاری اردوهای زیارت اولی از مهمترین و جذاب ترین برنامه های تربیتی و پرورشی در وزارت آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینكه اولویت اعزام كاروان های زیارت اولی دانش آموزان با دختران است، بیان كرد:با توجه به آثار و بركات این سفر زیارتی امیدواریم با افزایش حمایت ها، اردوی دانش آموزان پسر زیارت اولی نیز در دستور كار قرار گیرد.
كفاش افزود: اعزام دانش آموزان به سفر زیارتی مشهد بر اساس سهمیه اعلامی هر استان و سپس ثبت نام دانش آموزان انجام می شود به همین دلیل آمار دقیقی از شمار دانش آموزانی كه تا كنون موفق به زیارت امام رضا(ع) نشده اند، وجود ندارد.
وی گفت: شمار اعزام دانش آموزان زیارت اولی پیش از این محدود به ایام دهه كرامت بود اما با حمایت های لازم برگزاری این اردو به سراسر طول سال گسترش یافته است.
وی با بیان اینكه كلیه هزینه های برگزاری این اردو با حمایت خیرین، برخی سازمانها و نهاد ها و نیز آموزش و پرورش تامین می شود، افزود: این اردوی زیارتی برای دانش آموزان رایگان است .
معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: در برنامه های فرهنگی كه در قالب این اردوی زیارتی ساماندهی و اجرا می شود، انس با ائمه اطهار(ع) و نیز آشنایی بیشتر و بهره گیری از سیره امام رضا(ع) مورد توجه قرار گرفته است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز دراین زمینه افزود:در قالب اجرای طرح اردوهای زائران رضوی 1700 دانش آموز از استانهای مختلف كشور كه تاكنون موفق به زیارت حرم منور امام رضا(ع) نشده اند به مشهد سفر می كنند.
علی منصوریان افزود: این دانش آموزان در قالب سه كاروان اردویی برای مدت سه روز در مشهد حضور دارند و به زیارت و شركت در برنامه های پرورشی و فرهنگی می پردازند.
وی ادامه داد: در قالب سومین كاروان اعزامی دانش آموزان زیارت اولی 600 دانش آموز حضور دارند.
اردوهای زائران رضوی از دهم آبان جاری در مشهد آغاز شده و تا بیستمین روز همین ماه ادامه دارد.
7496/ 6012خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
۰ نفر