خراسان رضوی میزبان اردوی دانشجومعلمان زیارت‌اولی است

مشهد- ایرنا- مدیرکل امور اجتماعی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گفت: همزمان با دهه کرامت و پس از ۲ سال شیوع ویروس کرونا و توقف کلیه برنامه‌های اردویی زیارتی این دانشگاه، نخستین اردوی دانشجومعلمان زیارت‌اولی به میزبانی خراسان رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

کیانا کاوه روز سه‌شنبه در حاشیه سفر به مشهد برای بازدید از آمادگی این شهر برای برگزاری اردوی دانشجومعلمان زیارت اولی کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه فرهنگیان وظیفه مهم و محوری تربیت معلم را بر عهده دارد که در این راستا برنامه‌های متعددی در قالب اردوهای آموزشی، زیارتی و فرهنگی دارد.

وی با اشاره به اینکه بعد از محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و توقف کلیه برنامه‌های اردوی حضوری، این دوره نخستین اردوی فرهنگی - زیارتی ویژه دانشجومعلمان مشغول تحصیل کشور است که تا کنون به مشهد مشرف نشده‌اند، ادامه داد: در این قالب ۷۰۰ دانشجومعلم شامل ۳۵۰ دانشوجوی خواهر و ۳۵۰ دانشجوی برادر از آغاز دهه کرامت را در مشهد میزبانی خواهیم کرد.

مدیرکل امور اجتماعی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: تقویت مبانی معرفتی دانشجومعلمان نسبت به امام رضا(ع)، آشنایی با سیره آن حضرت، افزایش آشنایی با سبک زندگی رضوی و شرایط معلم تراز جمهوری اسلامی از مهمترین اهداف برگزاری این اردو است.

کاوه با اشاره به اینکه هر دوره اردویی به مدت سه روز در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود، افزود: زیارت حرم رضوی، برگزاری نشست‌های معرفتی، آموزش آداب زیارت و آشنایی با سبک زندگی معلم تراز جمهوی اسلامی با حضور اساتید برجسته مهمترین محورهای آموزشی این دوره اردویی است.

وی اظهار کرد: در پنجشنبه هفته جاری، ۱۲ خردادماه، افتتاح این دوره اردویی با حضور مقامات کشوری صورت می گیرد و اختیامیه این دوره نیز در روز جمعه ۲۰ خرداد ماه همزمان با شب میلاد حضرت رضا(ع) برگزار می‌شود.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموز کشور را شامل می‌شوند.

هم اکنون در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی بیش از ۶ هزار دانشجو و تعداد ۳۶۵ عضو هیات علمی و استاد مدعو فعالیت آموزشی دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha