۱۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۱۵
کد خبر: 82299922
T T
۰ نفر
معرفي مشاهير راهكار كاهش اثرات سوء  برنامه هاي ماهواره اي است

شهركرد - ايرنا - رييس بنياد نخبگان چهارمحال وبختياري معرفي و شناساندن مشاهير و شخصيت هاي علمي و فرهنگي را راهكاري براي مقابله با الگوگيري جوانان از مدل هاي غربي و ماهواره اي دانست.

به گزارش ايرنا، مجيد بنياديان روز سه شنبه در آيين نكوداشت دكتر عبدالله رياحي در شهركرد (نخستين پزشك با تحصيلات آكادميك در چهارمحال وبختياري)، بر لزوم معرفي اين مشاهير به جوانان تاكيد كرد.
وي اظهار كرد: با وجود تمايل و رغبت فراوان در دانش آموزان و جوانان براي شناخت چهره هاي ماندگار و مشاهير ادبي، فرهنگي وعلمي اما زمينه اي براي شناساندن علما و دانشمندان بزرگ به جامعه فراهم نشده است.
بنياديان ادامه داد: در عصر حاضر مفاخر و انديشمندان زيادي وجود دارند كه اگر به عنوان الگو به جوانان معرفي شوند، اقدام موثري در راستاي مقابله با تهاجم فرهنگي صورت گرفته است.
به گزارش ايرنا، شهردار شهركرد نيز در اين آيين برپايي برنامه هاي نكوداشت را از وظايف مديريت شهري عنوان كرد و گفت: شهرداري درصدد برگزاري پاسداشت مشاهير شهركرد است.
نورالله غلاميان ادامه داد: به اين منظور ششم شوال همزمان با ارتحال ملكوتي عالم بزرگوارسيد ابوالقاسم نجفي دهكردي با عنوان هفته فقاهت و مرجعيت و 31 ارديبهشت ماه نيز به عنوان ناگذاري روز پاسداشت شهركرد، از سال آينده برنامه هايي در اين زمينه اجرا مي شود.
وي ادامه داد: براي نكوداشت عالم بزرگوارسيدمحمد باقر دهكردي نيز مقبره اي درحال ساخت است.
رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال وبختياري نيز در آيين نكوداشت دكتر رياحي دهكردي اظهار كرد: اين پزشك با وجود تحصيل در خارج از كشور، تمايل فراواني به طبابت رايگان براي مردم محروم استان خود داشت.
مرتضي هاشم زاده، برپايي موزه هاي مشاهير و پزشكان استان را اقدامي موثر براي شناساندن اين افراد به جامعه عنوان كرد.
وي همچنين كمبود پزشك عمومي و برخي تخصص ها نظيرغدد، چشم پزشكي، جراحي مغز و اعصاب، دندانپزشك و كمبود تخت هاي بيمارستاني را از مشكلات درمان اين استان عنوان كرد و گفت: با وجود تلاش دانشگاه علوم پزشكي براي جذب نيرو، كماكان اين محروميت استان مشهود است.
به گزارش ايرنا، 'عبدالله رياحي دهكردي' فرزند غلامحسين طبيب در اواخر دوره قاجاريه در سال 1279 شمسي در خانواده اي مذهبي و فرهنگ دوست در شهركرد چشم به جهان گشود.
وي با گذراندن دوره هاي طلبگي در مدارس معروف علميه اماميه و بختياري شهركرد و مدرسه صدر بازار اصفهان درمحضر آيت الله سيد حسن مدرس كسب فيض كرد و به توصيه ايشان با تحصيل در مدرسه دارالفنون و مدرسه طب تهران، موفق به دريافت گواهي پزشكي شد.
دكتر رياحي براي آموختن شيوه هاي جديد درمان مسافرت هاي مختلفي را نيز به مراكز مطرح پزشكي آن عصر نظير بيروت و پاريس داشت و پس از دريافت مدرك پزشكي و كسب مهارت هاي لازم در زمينه پزشكي بنابر توصيه پدر به زادگاه خود در شهركرد بازگشت.
ساخت نخستين بيمارستان چهارمحال و بختياري و رياست بهداري اين استان و مقابله با بيماري هاي همه گير نظير سل از مهمترين و ارزنده ترين اقدامات اين پزشك حاذق به شمار مي رود.
دكتر رياحي سرانجام پس از عمري تلاش ماندگار در 25 اسفند سال 1363 شمسي دار فاني را وداع گفت.
خبرنگار: شكوفه سليماني**انتشاردهنده: جهانبخش صفري دهكردي
8125/6021
۰ نفر