پرداخت سهم نیم درصدی شهرداری ها درحوزه كتابخانه ها باید تعیین تكلیف شود

فاروج- ایرنا- فرماندار فاروج گفت: وضعیت پرداخت سهم نیم درصدی كتابخانه ها از درآمد شهرداری های شهرستان تا نشست بعدی انجمن باید تعیین تكلیف شود تا این موضوع برای همیشه از محورهای جلسات انجمن كتابخانه های شهرستان حذف شود.

به گزارش ایرنا هادی رجائی نیا پنجشنبه در جلسه انجمن كتابخانه های شهرستان اظهار داشت: بیشترین زمان جلسات انجمن كتابخانه اختصاص به مطالبه سهم نیم درصدی از شهرداری ها می گذرد، جدل در خصوص موضوعی كه قانون و دستورالعمل مشخص دارد، قابل پذیرش نیست.
رئیس انجمن كتابخانه های شهرستان افزود: تاجلسه آتی انجمن، سهم نیم درصدی كتابخانه ها از شهرداری فاروج و تیتكانلو پیگیری و تعیین تكلیف می شود تا پرونده میزان بدهی شهرداری به كتابخانه ها بسته شود و فرصتی برای توجه به موضوعات مهم حوزه كتابخوانی فراهم شود.
وی با گرامیداشت هفته كتاب و كتابخوانی گفت: نهادینه كردن فرهنگ مطالعه مفید از محورهای نشت های انجمن كتابخانه ها خواهد بود.
فرماندار فاروج تاكید كرد: آموزش وپرورش ومهدهای كودك در نهادینه كردن این فرهنگ نقش مهمی دارند كه در صورت تحقق، در حقیقت پیشگیری از بروز مشكلات اجتماعی در نسل جوان انجام شده است.
وی برافزایش ارتباط كتابخانه ها با مدارس و مهدهای كودك تاكید كرد.
رجائی نیا گفت: همه كتابخانه های شهرستان باید به كتاب های نویسندگان بومی، كتاب های معرفی مشاهیر ومفاخر و معرفی شهرستان برای الگو سازی مجهزشوند و برگزاری كارگاه های كتابخوانی وقصه گویی در مدارس اجرایی شود.
وی از نواختن شدن زنگ مطالعه در 24 آبان برای نخستین بار در شهرستان خبرداد و گفت: این برنامه می تواند از فاروج به سراسر كشور برای نهادینه سازی فرهنگ مطالعه تسری یابد.
فرماندار فاروج گفت: برای كمك به حوزه های عمرانی و فیزیكی كتابخانه ها، در اعتبارات سال آینده توجه ویژه ای می شود.
رجائی نیا بر جذب خیران در تامین هزینه های جاری در كنار ساخت فضاهای كتابخانه ای تاكید كرد و گفت: از ظرفیت كتابخوانان فعال شهرستان برای ایده گیری و ابتكارات استفاده شود.
به گزارش ایرنا رئیس اداره كتابخانه های شهرستان فاروج هم گفت: تاخیر در پرداخت سهم نیم درصد كتابخانه ها از سوی شهرداری، روند فعالیت ها را كند می كند.
مریم مومن زاده افزود: برای كمك به بهبود شرایط فعالیت كتابخانه ها اگر بخشی از سهم نیم درصدی به صورت ماهانه پرداخت شود، تامین هزینه های جاری كتابخانه ها با مشكلات كمتری مواجه می شود.
در شهرستان 52 هزار نفری فاروج، 7 كتابخانه فعال است.
خبرنگار: مرضیه مهربان ** انتشاردهنده : علی اصغرافتاده
7187/1744