۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۳۳
کد خبر: 82311234
T T
۰ نفر
معاون استاندار خراسان رضوي: اقدامات خوبي براي كاهش طلاق صورت گرفته است

مشهد- ايرنا- معاون اجتماعي، سياسي و امنيتي استاندار خراسان رضوي پديده طلاق را يكي از معضلات در اين استان ذكر و بيان كرد: امسال اقدامات خوبي در زمينه كاهش طلاق صورت گرفته است.

سيد جواد حسيني روز چهارشنبه در همايش علمي كاربردي مديران ستادي و معاونان پشتيباني سازمان بهزيستي در مشهد
افزود: با اجراي طرح مشاوره به زوجين متقاضي 'طلاق توافقي' در خراسان رضوي امسال اين نوع طلاق 15 درصد كاهش يافت كه روند خوب و قابل قبولي است.
وي همچنين نسبت كنوني ازدواج به طلاق را در خراسان رضوي 3.5 ذكر و بيان كرد: بر اين اساس از هر 3.5 مورد ازدواج يك مورد آن به طلاق منجر مي شود.
معاون استاندار خراسان رضوي ادامه داد: نسبت طلاق نيز در اين استان از هر هزار ازدواج 2.7 است و در اين زمينه خراسان رضوي رتبه سوم كشور را دارد.
وي گفت: در دهه اخير ميزان طلاق در خراسان رضوي هشت طلاق در هر 100 ازدواج بود كه هم اكنون به 16.5 طلاق در هر 100 ازدواج رسيده است.
حسيني اكثر طلاقها را مربوط به سنين 25 تا 29 سال ذكر و بدون اشاره به آمار بيان كرد: 50 درصد طلاقها در پنج سال اول زندگي و 32 درصد در دوران نامزدي رخ مي دهد.
وي افزود: در هفت مرحله قبل از ازدواج، ازدواج، دوره اول زندگي، دوره در معرض خطر، در آستانه طلاق، طلاق و بعد از طلاق بايد برنامه ريزي و آموزش به افراد انجام شود تا شاهد مديريت آسيبهاي اين مراحل در هر فرد باشيم.
معاون استاندار خراسان رضوي در ادامه 'سالمندي' را ديگر پديده پيش روي جامعه اعلام و بيان كرد: در سال 1390 حدود هشت درصد جمعيت را سالمندان تشكيل مي دادند كه اين ميزان در سالجاري به حدود 9 درصد افزايش داشته اند.
وي افزود: به ازاي هر سالمند هم اكنون 4.4 فرزند زنده وجود دارد كه 2.2 درصد اين فرزندان در حمايت از سالمندان نقش آفريني مي كنند بنابراين 50 درصد فرزندان نقشي در حمايت والدين سالمند خود ندارند.
حسيني ادامه داد: به اين ترتيب با روند كاهش زاد و ولد، افزايش جمعيت سالمندي و كاهش نقش حمايتي فرزندان در آينده شاهد آسيبها و مسائل متعددي درجامعه خواهيم بود كه بايد از هم اكنون نسبت به آن فكر و برنامه ريزي شود.
وي در ادامه با اشاره به برنامه راه اندازي خانه تشكلهاي غيردولتي در خراسان رضوي نيز گفت: در اين راستا نظام تعامل تشكلهاي غيردولتي با دولت در اين استان در حال تهيه و تدوين است.
معاون استاندار خراسان رضوي افزود: هم اكنون 850 تشكل غيردولتي در عرصه هاي مختلف اين استان فعاليت دارند كه در تشكيل خانه تشكلهاي غير دولتي عضو خواهند بود.
وي ادامه داد: تشكيل اين خانه مي تواند در تعامل ميان بخش خصوصي و بخش دولتي در مديريت و كنترل آسيبها و كمك به دولت در زمينه ها و عرصه هاي مختلف تاثير بسزايي داشته باشد.
همايش علمي كاربردي مديران ستادي و معاونان پشتيباني سازمان بهزيستي به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.
7496/1858**خبرنگار: آرزو جاوداني **منتشركننده: حسين كريم زاده