۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۱۴
کد خبر: 82314318
T T
۰ نفر
ستاد مديريت بحران ملاير آماده بازگشت زائران اربعين حسيني است

ملاير- ايرنا- معاون استاندار و فرماندار ويژه ملاير گفت: ستاد مديريت بحران اين شهرستان آمادگي لازم براي بازگشت زائران اربعين حسيني از كربلاي معلي را دارد.

به گزارش ايرنا عبدالعظيم رضايي روز شنبه در نشست شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان ملاير افزود: با توجه به در پيش بودن موج بازگشت زائران از كربلا، ملاير به عنوان يكي از مسيرهاي تردد، آمادگي لازم را براي استقبال و اسكان زائران دارد.
وي اظهار كرد: از روز يكشنبه حجم بالايي از زائران اربعين حسيني از محور ملاير تردد مي كنند كه نياز است مسئولان آمادگي لازم و تدابير حداكثري را اعمال كنند تا با موارد خاص و مشكلات احتمالي مواجه نشويم.
رضايي با تقدير از دست اندركاران و خدمتگزاران موكب ملاير افزود: موكب حضرت فاطمه زهرا(س) همزمان با اعزام زائران اربعين حسيني در ورودي شهر ملاير در جوار گلزار بهشت هاجر اين شهر برپا شد كه به اذعان زائران بهترين برخورد و خدمت رساني را داشته اند.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه بخش قابل توجهي از زائران همزمان با اربعين اباعبدالله الحسين(ع) وارد اين استان و شهرستان مي شوند، شاهد حجم بالايي از ترافيك خواهيم بود كه تدابير لازم بايد در اين راستا پيش بيني شود.
فرماندار ويژه ملاير همچنين با تاكيد بر اينكه بايد حداكثر آمادگي را در برابر حداقل خطرها كسب كنيم گفت: ستاد مديريت بحران بايد از نظر برنامه ريزي و آمادگي نيروي انساني براي مواجهه با خطرهاي احتمالي هميشه مهيا و آماده باشد.
رضايي با اشاره به در پيش بودن موج سرما در هفته آينده و بازگشت زائران اربعين حسيني بيان كرد: دستگاه هاي مرتبط بايد با تشكيل جلسه و تبيين وظايف همواره در آمادگي كامل باشد.
وي در عين حال روزآمد كردن شرح وظايف هر يك از دستگاه هاي عضو اين شورا را از ضرورت ها برشمرد و افزود: در ستاد مديريت بحران، پيشگيري امري بسيار مهم است كه در اين حيطه بايد به درستي انجام وظيفه كنيم.
وي يادآور شد: با توجه به اينكه كشور ما در مقايسه با بسياري از كشورهاي ديگر چندان در خطر بلاياي گوناگون طبيعي قرار ندارد، اما در مواجهه با همين موارد كم نيز موفق عمل نكرده ايم و هنوز نتوانسته ايم با اقدام به هنگام خسارت هاي احتمالي را كاهش دهيم.
وي اظهار كرد: در زمينه مديريت بحران محاسبه هزينه، فايده و انتخاب نقطه بهينه معنايي ندارد و نياز است حداكثر آمادگي را در برابر حداقل خطرهاي احتمالي كسب كنيم و هميشه آماده اقدام باشيم.
شهرستان ملاير با دارا بودن جمعيتي بالغ بر 300 هزار نفر در 75 كيلومتري شهر همدان واقع شده است.
/20877528
خبرنگار: معصومه موسوي**انتشار دهنده: زهرا پيرنيا