۲ آذر ۱۳۹۵، ۹:۴۹
کد خبر: 82317393
T T
۰ نفر
ايجاد دوره كارشناسي ارشد زيست فناوري دريا در دانشگاه تربيت مدرس تصويب شد

تهران- ايرنا- راه اندازي دوره كارشناسي ارشد زيست فناوري دريا در دانشكده منابع طبيعي و علوم دريايي دانشگاه تربيت مدرس به تصويب رسيد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از دانشگاه تربيت مدرس، مدير دفتر برنامه ريزي، گسترش و بازنگري اين دانشگاه در تشريح دلايل توجيهي رشته زيست فناوري دريا اظهار داشت: زيست فناوري دريا يكي از شاخه هاي بسيار مهم زيستي به شمار مي آيد كه از مجموعه علوم مربوط به رشته زيست شناسي، فناوري و علوم دريايي تشكيل شده است.
دكتر 'سعيد مينايي' افزود: پيشرفت­هاي قابل ملاحظه جهاني در گرايش­هاي مختلف زيست فناوري و استفاده­هاي متعدد از اين علم در جهت آسايش از قبيل كاربرد مواد زيست فعال دريايي در انواع داروها و محصولات آرايشي و مكمل­هاي غذايي و همچنين كنترل انواع آلودگي­ ها، وجود بستر مناسب كار و تحقيق در اين زمينه در كشور و دانشگاه تربيت مدرس از قبيل منابع عظيم دريايي خليج فارس و درياي عمان و درياي خزر و وجود امكانات و استادان متخصص در اين حوزه در دانشگاه از جمله دلايل توجيهي ايجاد اين رشته است.
وي خاطرنشان كرد: فارغ التحصيلان اين رشته به عنوان كارشناس ارشد با توجه به آگاهي هايي كه در زمينه هاي مختلف زيست فناوري دريا كسب كرده اند، قادر خواهند بود به صورت مربي در موسسات آموزشي و پژوهشي و همچنين در اجراي پروژه هاي تحقيقاتي و راه اندازي مراكز توليد محصولات زيست فناوري مشاركت كنند.
مينايي استفاده از منابع عظيم زيستي دريايي نظير استفاده از منابع دارويي ژني و پروتئين دريا و نيز كنترل آلودگي هاي زيست محيطي را از جمله اهداف راه اندازي دوره كارشناسي ارشد زيست فناوري دريا برشمرد.
وي همچنين به ارائه توضيحاتي در خصوص وضعيت اعضاي هيأت علمي مدرس دوره، رشته هاي داير در گروه، امكانات گروه، امكانات موجود در آزمايشگاه، سابقه رشته در دانشگاه تربيت مدرس و ديگر دانشگاه ها، طرح موضوع در كميسيون برنامه ريزي جامع آموزشي، شوراي آموزشي دانشگاه و كميته منتخب شوراي دانشگاه پرداخت.
رئيس دانشكده منابع طبيعي و علوم دريايي نيز در جلسه شوراي دانشگاه تربيت مدرس در خصوص امكانات و تجهيزات آزمايشگاهي گروه زيست شناسي دريا براي ايجاد رشته زيست فناوري دريا مطالبي مطرح كرد .
دكتر 'عليرضا رياحي' توضيح داد: رشته زيست فناوري دريا روي بخش هاي گياهي و جلبك ها و استخراج دارو از اين گياهان و توليد محصولات آرايشي و بهداشتي تمركز دارد و اميدواريم اين رشته بتواند در پارك علم و فناوري دانشگاه نقش مفيدي ايفا كرده و محصولات خوبي توليد كند.
اعضاي شوراي دانشگاه تربيت مدرس با اكثريت آرا با راه اندازي كارشناسي ارشد زيست فناوري دريا موافقت كردند.
دانشگاه تربيت مدرس، به عنوان تنها مركز تحصيلات تكميلي جامع دولتي كشور در سال 1360 با عنوان مدرسه تربيت مدرس و با هدف تربيت كادر هيات علمي دانشگاه ها تاسيس شد.
پذيرش دانشجو در اين مركز آموزش عالي از سال ۱۳۶۱ در رشته مديريت و برخي رشته هاي علوم انساني آغاز به كار كرد و در سال ۱۳۶۵ به دانشگاه تربيت مدرس ارتقا يافت.
در حال حاضر وظايف، مسئوليت ها و فعاليت هاي علمي دانشگاه تربيت مدرس با طيفي گسترده از حوزه هاي علوم مختلف در 171 رشته كارشناسي ارشد و 132 رشته دكتري در قالب 17 دانشكده، 14 پژوهشكده و مركز تحقيقاتي و همچنين پارك علم و فناوري دانشگاه و واحد بين الملل نور تمركز يافته است.
علمي**1055**
دريافت كننده : زينب كارگر **انتشار: زهره محتشمي پور
براي اطلاع از اخبار متنوع علمي و فناوري، با كانال علمي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
irnaelm@
https://telegram.me/irnaelm
۰ نفر