۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۵
کد خبر: 82320931
T T
۰ نفر

ساخت بیمارستان 540 تختخوابی در حاشیه مشهد

۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۵
کد خبر: 82320931
ساخت بیمارستان 540 تختخوابی در حاشیه مشهد

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از برنامه ساخت بیمارستان 540 تختخوابی در حاشیه كلانشهر مشهد خبر داد.

محمد مقدوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این اقدام را در راستای توسعه خدمات رسانی و ساماندهی حاشیه شهر مشهد و از برنامه های مورد تاكید استاندار خراسان رضوی اعلام كرد.
وی ادامه داد: این بیمارستان در ابتدای جاده سرخس در زمین پنج هكتاری اهدایی آستان قدس با صدور پروانه ساخت رایگان شهرداری مشهد، ساخته می شود.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: 50 درصد هزینه ساخت از محل فروش بخشی از زمین واگذار شده وزارت راه و شهرسازی برای تامین پروژه های حاشیه شهر مشهد و نیم دیگر آن از سوی وزارت بهداشت از محل اعتبارات ملی و یا دانشگاه علوم پزشكی مشهد تامین خواهد شد.
وی همچنین به سخنان وزیر بهداشت مبنی بر ضرورت همكاری استانداری خراسان رضوی برای جبران كمبود دو هزار تخت بیمارستانی در مشهد اشاره و بیان كرد: به رغم پیگیریها تاكنون وزارت بهداشت اعلام نظر صریح و روشنی در خصوص تامین 50 درصد هزینه ساخت بیمارستان 540 تختخوابی در حاشیه شهر نكرده است.
مقدوری افزود: در نهایت تجهیز بیمارستان نیز از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی انجام می شود.
وی بیان كرد: این پروژه مشاركتی ارزشمند به منظور رفع مشكلات در تامین فضای درمانی ساكنان شرق مشهد و دستورات مقام معظم رهبری اجرا می شود.
معاون استاندار خراسان رضوی پیش بینی كرد: هزینه های ساخت و تجهیز این پروژه بالغ بر2700 میلیارد ریال باشد.
وی ادامه داد: ساخت این پروژه بر اساس تیپ نقشه های بیمارستانهای 540 تختخوابی انجام و پیش بینی می شود بین سه تا چهار سال مدت اجرای آن باشد.
مقدوری همچنین گفت: از زمان پیروزی انقلاب تاكنون بیمارستانی با این ظرفیت در مشهد بنا نشده لذا بیشتر خدمات درمانی كنونی این كلانشهر توسط فضاهای بیمارستانی موجود و قدیمی ارائه می شود.
وی افزود: گرچه مشهد در انتظار همكاری و مساعدت وزارت بهداشت در ساخت این بیمارستان است اما تاكنون به رغم پیگیریهای شخص استاندار و مسئولان دانشگاه علوم پزشكی مشهد نتیجه مشخصی برای مساعدت از طریق مراجع ذیربط وزارت بهداشت به استان اعلام نشده است.
معاون امور هماهنگی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تلاش جمعی مشاركت كنندگان در ساخت این پروژه بر این است كه كلنگ ساخت بیمارستان همزمان با سفر هفته آتی رئیس جمهوری بر زمین زده و شروع عملیات اجرایی آن آغاز شود.
وی گفت: هنوز امیدواریم وزارت بهداشت آمادگی خود را برای مشاركت در ساخت این پروژه اعلام كند اما در صورت عدم تامین اعتبار از سوی وزارتخانه، دانشگاه علوم پزشكی مشهد اعلام كرده از محل منابع استانی تامین اعتبار لازم را بر عهده می گیرد.
مقدوری افزود: تصمیم اولیه احداث این پروژه در جلسه ستاد راهبردی مدیریت شهری مشهد با ریاست استاندار خراسان رضوی در 26 فروردین ماه امسال تصویب شده است.
وی ادامه داد: این ستاد با حضور اعضای آن از جمله معاون عمرانی وزارت كشور، معاون شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل شركت عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی و نیز فرماندار و شهردار مشهد، رئیس شورای شهر، معاونان استاندار و تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی استان از جمله مدیران كل راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و مدیران عامل شركتهای خدماتی شامل آب، برق و گاز، مخابرات و آب و فاضلاب برگزار شد.
هم اكنون دانشگاه علوم پزشكی مشهد دارای بیش از پنج هزار تخت بیمارستانی است.
7496/1858**خبرنگار: آرزو جاودانی **منتشركننده: حسین كریم زاده