۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۵۵
کد خبر: 82322019
T T
۰ نفر
خطيب جمعه دزفول:بسيج موتور محركه انقلاب و مايه ثبات كشور است

دزفول - ايرنا - خطيب جمعه دزفول با اشاره به ظرفيت هاي بسيج گفت: بسيج موتور محركه انقلاب و مايه پيشرفت و ثبات كشور است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيدمحمدعلي قاضي دزفولي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه دزفول پنجم آذر سالروز تشكيل شجره طيبه بسيج مستضعفين در سال 58 به فرمان امام خميني (ره) را گراميداشت و افزود: بسيج يك موهبت و هديه الهي است كه خداوند به پاس فداكاري و اخلاص ملت ايران براي احقاق دين و حكومت الهي به ايران عنايت كرده است.
وي بسيج را لشكر مخلص خدا دانست و گفت:بسيج نه حد و مرز جغرافيايي، نه جنسيت و سن و سال و نه مرز قومي و نژادي مي شناسد بطوري كه امروزه بسيج به يك فرهنگ تبديل شده و همين فرهنگ بسيجي صاحب تفكر جهادي و انقلابي است كه با الهام گرفتن از غدير، بعثت و عاشورا راست قامت در برابر ظلم و فتنه ايستاده است.
امام جمعه دزفول اظهار كرد:دشمن نيز از همين تفكر بسيجي مي ترسد زيرا شهداي مدافع حرم در هزاران كيلومتر دورتر از مرزهاي كشورمان جانبازي مي كنند.
وي گفت:دشمن شناسي و بصيرت بسيج دشمن را مستاصل كرده و اين تفكر بسيجي به سرعت مرزهاي كشورمان را درنورديده و در يمن، عراق، سوريه و لبنان و فلسطين قد علم كرده است.
حجت الاسلام قاضي دزفولي اجتماع سه هزار نفري بسيجيان را در مصلاي دزفول نمونه اي از آمادگي آنها در برابر هرگونه حادثه احتمالي و دفاع از اسلام و انقلاب دانست.
وي در ادامه فرا رسيدن 27 صفر روز وقف را گراميداشت و اظهار اميدواري كرد شهرستان دزفول از ظرفيت وقف به بهترين نحو استفاده كند.
وي با گراميداشت هفتم آذر سالروز بزرگداشت نيروي دريايي نيز گفت:شهداي نيروي دريايي عزت ، استقلال و شرافت را براي كشورمان به ارمغان آوردند.
خطيب جمعه دزفول 28 صفر سالروز ارتحال حضرت محمد(ص)، شهادت امام حسن مجتبي(ع)و 30 صفر سالروز شهادت امام رضا(ع) را نيز تسليت گفت.
حجت الاسلام قاضي دزفولي در فراز ديگري از خطبه هاي اين هفته نماز جمعه دزفول 10 آذر سالروز شهادت آيت ا... سيدحسن مدرس و روز مجلس را گراميداشت و افزود: مجلس و قوه مقننه در كشور جايگاهي بسيار مهم و سرنوشت ساز دارد لذا نمايندگان بايد سيد حسن مدرس را به عنوان نماد يك نماينده انقلابي و مومن الگوي خود قرار دهند و نظارت بر دستگاه ها را دغدغه خود قرار دهند.
وي اظهار كرد:نمايندگان بايد با رعايت تقواي سياسي مراقب دام هايي كه بر سر راه آنها گذاشته مي شود باشند و تمام تلاش خود را براي رسيدگي به مشكلات مردم داشته باشند.
خطيب جمعه دزفول گفت:اطرافيان نمايندگان نيز بايد مراقب باشند تا از مديريت نماينده سوء استفاده نكنند.
وي در ادامه اظهاركرد: راهپيمايي اربعين يكي از باشكوه ترين اجتماعات بشري است كه با حضور 20ميليوني مسلمانان اقشار مختلف و قوميت ها و نژاد هاي متفاوت انجام شد كه با وجود اين تفاوت ها هيچ درگيري در بر نداشت زيرا همه كارها بر محور امام حسين(ع) و كرامت انساني انجام شد.
وي به امنيت كربلا و راهپيمايي اربعين نيز اشاره كرد و گفت:به تبع اين راهپيمايي اربعين راهپيمايي هاي ديگري در شهرهاي مختلف مانند راهپيمايي حرم تا حرم در دزفول نيز برگزار مي شود كه ارزشمند است و بايد قدر آنها را دانست زيرا پيام هاي معنوي و فرهنگي بسياري دارند.
حجت الاسلام قاضي دزفولي اظهاركرد: دشمن و داعش كوردل و حاميانشان نتوانستند عظمت و بزرگي اين حماسه را درك كنند و در حمله تروريستي حله دهها زائر اربعين را زخمي و به شهادت رساندند ولي بايد بدانند راهپيمايي اربعين هر ساله با شكوه تر از سالهاي پيش برگزار مي شود.
وي در فراز ديگري از خطبه هاي اين هفته نمازجمعه دزفول به بدعهدي ها و فريب كاري آمريكا نيز اشاره كرد و گفت:اگر تحريم هاي 10 ساله آمريكا عليه ايران به تصويب برسد نقض برجام مي شود و با اعتراض ايران روبه رو خواهند شد زيرا ملت ايران هرگز زيربار فشار تسليم آمريكائيان نخواهند رفت و ايستادگي خواهند كرد.
وي در بخش پاياني خطبه هاي اين هفته درگذشت عالم رباني آيت ا... موسوي اردبيلي،بانوي مومن و انقلابي مرضيه حديدچي و محمد حسن شايان فر را تسليت گفت.
7278/ 6037
خبرنگار:رقيه كردي ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي