۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۴
کد خبر: 82325437
T T
۰ نفر
آذربايجان غربي سياهپوش عزاي پيامبر اعظم (ص) و سبط اكبر آن حضرت است

اروميه - ايرنا - سراسر آذربايجان غربي امروز (دوشنبه) همزمان با 28 صفر در سالروز رحلت جانسوز نبي مكرم اسلام (ص) و شهادت سبط اكبر آن حضرت، امام حسن مجتبي (ع) سياهپوش شده و غرق در عزا و سوگواري است.

به گزارش ايرنا، اقشار مختلف مردم آذربايجان غربي در حالي كه از اول ماه محرم عزادار هستند، از روزهاي قبل با تدارك مجالس عزاداري، دعا و نيايش به استقبال سالگرد رحلت پيامبر بزرگوار اسلام (ص) و ائمه معصومين (ع) رفته اند.
مردم عزادار آذربايجان غربي ديشب و صبح امروز با حضور گسترده در مساجد، حسينيه ها، تكايا و مكان هاي مذهبي در فراق پيام آور وحي حضرت محمد مصطفي (ص) و فرزند برومند آن حضرت امام حسن مجتبي (ع) اشك ماتم ريختند.
آيين هاي 28 صفر، ديشب و صبح امروز در تمامي مساجد و هيات هاي عزاداري سراسر آذربايجان غربي به صورت خودجوش و مردمي برپا شده است.
هيات هاي مذهبي اروميه اقدام به برپايي مراسم ويژه عزاداري سالروز 28 صفر به صورت خودجوش و با حضور اقشار مردم محلات كردند و دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع) هم با نوحه سرايي مداحان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) بر سر و سينه زدند و اشك ماتم ريختند.
28 صفر داراي آيين هاي ويژه اي در آذربايجان غربي است كه زيارت امامزاده ها و اماكن متبركه، زيارت گلزار شهدا، پخش احسان و نذري و اطعام از جمله آنهاست.
به گزارش ايرنا، 28 صفر سالروز رحلت جانگداز حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي (ص) در سال 11 هجري قمري و بنا به قول معروف سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبي (ع) در سال 49 هجري قمري است.
2093** خبرنگار و انتشاردهنده: صابر چهرقاني