۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۲
کد خبر: 82325529
T T
۰ نفر
كردستان در سالروز رحلت پيامبر گرامي اسلام(ص) غرق در اندوه شد

سنندج- ايرنا- استان كردستان همزمان با سراسر كشور در سالروز رحلت پيامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفي(ص) و شهادت مظلومانه كريم اهل بيت حضرت امام حسن مجتبي(ع) غرق در حزن و اندوه شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا به مناسبت 28 صفر، سالروز رحلت جانسوز پيامبر مكرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبي (ع) آيين هاي سوگواري طي ديشب و امروز دوشنبه در استان كردستان برگزار شد.
به همين مناسبت از شامگاه يكشنبه در اغلب مساجد، تكايا و حسينيه هاي استان آيين هاي ويژه عزاداري برگزار شده و در اين آيين ها سخنرانان به بيان فضايل و مكارم پيامبر مكرم اسلام(ص) و اهل بيت عصمت و طهارت پرداخته و مداحان به مرثيه سرايي پرداختند.
در حسينيه شهر سنندج مركز استان كردستان نيز آيين سوگواري با حضور جمعي ازعاشقان پيامبر اكرم(ص) و خاندان مطهر آن حضرت برگزار شد و ارادتمندان نبوي در سوگ رحلت پيامبر نور و رحمت اشك مانم ريختند.
آيين سوگواري و عزاداري رحلت پيامبر اسلام(ص)و شهادت امام حسن مجتبي(ع) در شهرستان هاي استان نيز برگزار شد و سخنرانان در اين مجالس از دوران سراسر نور و رحمت نبوت پيامبر اكرم و ابعاد شخصيتي ايشان سخن گفتند و مردم با مرثيه سرايي و نوحه خواني مداحان، به عزاداري پرداختند.
پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) پس از عمري هدايت و راهبري جامعه مسلمانان در 28 صفر يازدهم هجري قمري در 63 سالگي به نداي حق لبيك گفتند و چشم از جهان فاني فرو بستند.
مرقد مطهرشان در مدينه ي منوره و در كنار مسجدالنبي قرار گرفته و ميعادگاه عاشقان و ارادتمندان ايشان از سراسر جهان است.
7348
**خبرنگار: افسانه گلباغي