۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۵۳
کد خبر: 82332076
T T
۰ نفر
اعطای تسهیلات به 6 هزار و 400 بازنشسته استان همدان

نهاوند - ایرنا - مدیركل صندوق بازنشستگی استان همدان گفت: به منظور دریافت وام 30 میلیون ریالی ، تاكنون هشت هزار و 200 نفر از بازنشستگان این استان نام نویسی كرده اند كه پس از قرعه كشی به 6 هزار و 400 نفر وام تعلق خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا غلامرضا سیفی روز یكشنبه در نشست كانونهای بازنشستگان سراسر استان كه در خانه معلم نهاوند برگزار شد افزود: همچنین از محل منابع استانی ماهانه به 30 نفر كه متقاضی وام 20 میلیون ریالی به صورت قرض الحسنه هستند تسهیلات پرداخت می شود كه مرحله اول آن بر اساس سهمیه شهرستانها پرداخت شده است.
وی با بیان اینكه با پرداخت این وام مشكل خیلی از افراد حل شده است گفت: به منظور رفاه حال بازنشستگان شرایط دریافت وام آسان شده تا بازنشستگانی كه از سوی كانونهای شهرستانها معرفی می شوند بتوانند بدون ضامن وام خود را دریافت كنند.
وی در خصوص صدور كارت منزلت بازنشستگان نیز گفت: قرار دادی منعقد شده كه این كار از طریق دفاتر پیشخوان انجام می شود كه آنان با خرید دستگاه مخصوص حداكثر تا پایان آذرماه این كار را عملیاتی خواهند كرد.
وی به سایر اقدامات رفاهی برای بازنشستگان اشاره كرد و گفت: به منظور رفاه حال بازنشستگان كارت اعتباری با موجودی 15 میلیون ریال با عنوان كارت شركت گنجنامه صادر می شود كه حدود پنج میلیون ریال آن به صورت یارانه بوده و بازنشستگان می توانند از خدمات رفاهی آن استفاده كنند.
وی در این باره افزود: به هر میزان كه از این كارت مصرف شود رقم آن در پایان هر فصل به دستگاهها معرفی می شود تا هر سه ماه یك بار از حقوق آنها كسر شود.
وی افزود: البته دستگاهها برای اجرای این كار مقاومت می كنند و همكاریهای لازم را ندارند و انتظار می رود با توجه به سرویس دهی و خدمات مناسب دستگاهای اجرایی در این رابطه همكاریهای لازم را داشته باشند تا بتوان افراد بیشتری را زیر پوشش قرار داد.
وی بیشترین تعداد بازنشستگان زیر پوشش این صندوق را فرهنگیان عنوان كرد و گفت: در حال حاضر نزدیك به 31 هزار بازنشسته در استان همدان زیر پوشش صندوق بازنشستگی كشوری هستند كه بالغ بر 64 درصد آنان بازنشسته آموزش و پرورش هستند و چنانچه این دستگاه در رابطه با طرح كارت گنجنامه همكاری كند می توان آنرا به دیگر قسمت ها تعمیم داد.
سیفی اضافه كرد: مدیریت صندوق بازنشستگی كشوری در استان همدان 22 خدمت مختلف را به بازنشستگان كشوری ارائه می كند.
وی اظهار كرد: 19 هزار و 632 نفر بازنشسته و مستمری بگیر استان همدان به همراه 15 هزار و 458 نفر افراد تحت تكفل آنان، زیر پوشش خدمات بیمه تكمیلی درمان قرار دارند.
وی بیان كرد: از شاغلان 110 دستگاه اجرایی استان همدان كسور حق بیمه دریافت و به 55 دستگاه اجرایی حقوق بازنشستگی پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینكه قرارداد بیمه عمر و حوادث با 47 دستگاه اجرایی منعقد شده است گفت: 102 میلیارد ریال غرامت بیمه عمر و حوادث به 47 نفر پرداخت شده است.
سیفی افزود: یك هزار و 823 نفر از بازنشستگان كشوری استان همدان تاكنون از تورهای زیارتی و سیاحتی استفاده كرده‌اند.
مدیر عامل كانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان نیز گفت: این كانون تاكنون برای رفاه حال بازنشستگان پیگیریهای خوبی را در سطح استان و كشور انجام داده و پیشنهادهای خود را در زمینه های مختلف به گوش مسئولین رسانده است .
غلامرضا خانی نور افزود: یكی از مشكلات فعلی بازنشستگان كسر كردن پول حق بیمه از حقوق آنان است كه با وجود اینكه برخی ازافراد از عضویت بیمه انصراف داده اند اما همچنان از حقوق آنها كسر می شود.
وی از مسئولان خواست كه نسبت به رفع مشكلات بازنشستگان كه بهترین دوران عمر خود را صرف خدمت به میهن اسلامی كردند اقدام كنند .
در حال حاضر نزدیك به 31 هزار نفر از بازنشستگان اداره های مختلف از خدمات صندوق بازنشستگی استان بهره مند می شوند .
2087/7525 خبرنگار: وحید سیفی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا