۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۳
کد خبر: 82335229
T T
۰ نفر
اقتصاد مقاومتي را مي توان با فعاليت هاي پژوهشي عملي كرد

بندرعباس- ايرنا - رئيس دانشگاه پيام نور بندرخمير با اشاره به سال اقتصاد مقاومتي ، اقدام وعمل گفت: بايد راهكار اقتصاد مقاومتي كه مورد تائيد مقام معظم رهبري بوده را با فعاليت هاي پژوهشي عملي كرد.

به گزارش ايرنا ، احمد زاهري سه شنبه در مراسم گراميداشت هفته پژوهش و تجليل از نويسندگان و فعالان عرصه پژوهش شهرستان بندرخمير افزود: عنصر تحقيق و پژوهش بايد به صورت يك اصل در تمام فعاليت ها قرار گيرد كه هم زمينه تجاري داشته و هم راهگشاي جامعه باشد و بابد پژوهشگران و دانشگاهيان نيز اين مهم را سرلوحه خود قرار دهند.
وي با اشاره به اينكه در توليد علم، بايد نوآوري را در اولويت نخست قرار دهيم و نبايد تنها مصرف كننده فرآورده هاي علمي ديگران باشيم ، گفت: پژوهشگران بايد جرات نواوري داشته باشند و البته اين نوانديشي تنها مخصوص اساتيد و هيات هاي علمي نيست بلكه تمامي دانشجويان و محيط علمي را شامل مي شود.
حجت الاسلام حسين جهانگيري امام جمعه بندرخمير نيز با تاكيد بر اينكه اصل گسترش علم و دانش و عمل به آن در دستور كار انبيا الهي بوده است ، گفت: در جامعه اسلامي دانش و پژوهش بعد از ايمان به خدا بالاترين جايگاه را دارد و بايد جوانان و نوجوانان امروز ايران اسلامي حركت علمي و تفكر محور خود را شتاب بيشتري دهند.
فرماندار بندرخمير نيز گفت: توجه به امر پژوهش و تحقيق براي رسيدن به توسعه ضروري است و ارتباط صنعت با پژوهش بايستي مورد توجه قرار بگيرد.
ملائي ، حمايت از پژوهشگران را اولويت ضروري براي شهرستان بيان كرد و اظهار داشت: تلاش دولت بر اينست كه امكانات و زيرساخت هاي مناسبي براي پژوهش، تفكر و انديشيدن در كشور فراهم كند تا بتوانيم فعاليت هاي پژوهشي را وسعت بخشيم و كارهاي تحقيقاتي را تجاري سازي كنيم.
فاروق كاظم اف عضو هيات علمي دانشگاه پيام نور بندرخمير نيز گفت: در سال هاي اخير با تاسيس شركت هاي دانش بنيان در استان هرمزگان، پژوهشگران و محققان، بسياري از ايده ها و خلاقيت هايشان را به مرحله توليد محصول مي رسانند.
در پايان اين مراسم از پژوهشگران، نويسندگان و محققان فعال شهرستان بندرخمير تجليل شد.
شهرستان بندرخمير در 85 كيلومتري غرب بندرعباس مركز استان هرمزگان قرار دارد.
7195/6048
خبرنگار: رقيه غلامي زاده **انتشار دهنده : خليل تنيده