۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۹:۴۴
کد خبر: 82337706
T T
۰ نفر
رييس اتاق بازرگاني همدان: سرمايه گذاري در آفريقا  مي تواند صادرات را رونق ببخشد

همدان - ايرنا - رئيس اتاق بازرگاني همدان با بيان اينكه سرمايه گذاري در آفريقا از مهمترين راههاي توسعه و رونق صادرات كشور است گفت: اقدام هاي مناسبي در زمينه صادرات خدمات فني و مهندسي انجام شده است و در بخش ساخت مسكن مي‌توان در آفريقا اقدام كرد.

علي اصغر زبردست شامگاه چهارشنبه در آيين تجليل از صادركنندگان نمونه استان همدان معتقد است كه غنا به 1.5 ميليون واحد مسكوني نياز دارد كه بخشي از اين واحدهاي مسكوني مي‌تواند توسط فعالان اقتصادي استان همدان انجام شود.
وي با بيان اينكه اتاق صنعت، معدن و تجارت استان همدان به دنبال بازاريابي و توسعه صادراتي در استان است افزود: در حوزه بين‌الملل نمي‌توان در تمامي كشورها حضور داشت بلكه براساس پتانسيل‌ها چندين كشور اروپايي، آسياي ميانه و غرب آفريقا براي صادرات انتخاب شد.
وي اظهار كرد : اگر دولت به دنبال روان‌سازي صادرات است بايد دستگاه‌هاي دولتي و نهادهاي اجرايي نيز همكاري لازم را داشته باشند نه اينكه اين واحدها به دنبال كارشكني و سهم‌خواهي باشند.
زبردست معتقد است كه براي توسعه صادرات غير نفتي و رسيدن به مقصد مطلوب فاصله زيادي وجود دارد و مشكلاتي را در بخش‌هاي مالياتي و بانكي وجود دارد كه با وجود قوانين دولت هنوز روان‌سازي نشده است.
رئيس كميسيون صادرات لوازم خانگي اتاق ايران نيز گفت: بايد بازارهاي جهاني براي صادرات را به درستي شناخت ولي در حال حاضر اين شناخت وجود ندارد و يكي از مسائلي كه در كشور بحث قيمت و كيفيت نيست بلكه دنيا كالاهاي ايران را به درستي نمي‌شناسد.
محمود استقلال افزود: اولويت دادن فرصت‌ها به قوت‌ها در تجارت بين‌المللي از اهميت بالايي برخوردار بوده و اولويت دنيا به فرصت‌ها است.
وي تاكيد كرد: بيشترين صادرات غيرنفتي ايران به كشورهاي ناظر سازمان تجارت جهاني است و با عضويت كشورهايي همچون عراق در سازمان تجارت جهاني صادرات كشور با مشكلات و مسائل بسياري مواجه مي‌شود.
وي با بيان اينكه 66 درصد صادرات ايران به مقصد پنج كشور جهان بوده است افزود: بايد تلاش شود تعداد كشورها هدف صادرات افزايش يابد و تجار و صادركنندگان ايراني بايد كليد صادرات را در برند ديده و براي آن اقدامات مناسب انجام دهند.
در اين مراسم از 16 نفر از صادر كنندگان و فعالان اقتصادي استان همدان تجليل شد.
7523/6993
خبرنگار : مرضيه بختياري**انتشار دهنده: اكبر بهاروند