ادامه دادن راه شهدا تنها با ادعای همرزمی با آنان میسر نمی شود

زنجان- ایرنا- فرمانده لشكر عاشورا در دوران دفاع مقدس گفت: امروز اگر كسی به دنبال مدیریت جهادی در كشور است باید راه و رسم شهدا را در پیش بگیرد و تنها ادعای همرزمی با شهیدان كفایت نمی كند.

سردار امین شریعتی پنجشنبه شب در مراسم یادواره شهدای زنجان با بیان اینكه شهدا راه را برای نسل های دیروز، امروز و آینده روشن كردند، افزود: در زمان حاضر هر حركت عزتمندانه ای كه در منطقه و جهان اسلام شاهد آن هستیم از سر عظمت و بركت خون شهدا است.
وی با بیان اینكه راه شهدا راه سعادت است، ادامه داد: به غیر از راه شهدا، هیچ راهی برای بیرون رفتن از معضلات جامعه وجود ندارد.
سردار شریعتی تصریح كرد: عده ای فكر می كنند منظور از ادامه راه شهدا ،جنگ و خونریزی است در حالی كه در شرایط حاضر حضور در صحنه های دفاع از انقلاب و انجام درست وظایف و مسئولیت پذیری همان ادامه دادن راه شهیدان است.
وی حریت و آزادگی ،اطاعت پذیری و ولایت مداری، تواضع، ساده زیستی و صبر و شكیبایی را از ویژگی های بارز شهدا برشمرد گفت: فرماندهان دوران مقدس با هر نوع سلایق سیاسی كنار می آمدند و مقابل كسی دیوار ایجاد نمی كردند و خط قرمز آنها فقط ولایت بود.
سردار شریعتی به تحولات منطقه اشاره كرد و افزود: دشمنان به ویژه آمریكا و صهیونیست ها از مدت ها قبل برای خاورمیانه و تضعیف جبهه مقاومت طرح و نقشه ریخته بودند و اكنون نیز تلاش می كنند چهره پلید خود را پشت سعودی ها پنهان كنند تا مسأله رژیم صهیونیستی فراموش شود.
فرمانده لشكر عاشورا در دوران دفاع مقدس به جنایات آل سعود دریمن اشاره كرد و ادامه داد: اكنون خون شهدا ثمر داده و جبهه مقاومت در سطح منطقه گسترده شده است.
سردار شریعتی به راهپیمایی عظیم اربعین امسال اشاره كرد و گفت: به بركت خون شهدای مدافع حرم حضور مردم در ایام اربعین علاوه بر شهرهای نجف و كربلا، در سامرا نیز به قدری عظیم و چشمگیر بود كه دشمنان را نا امید كرد.
7312/6085
خبرنگار: حسن اكبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی