۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۴
کد خبر: 82343225
T T
۰ نفر
برنامه هاي محوري دشمنان، وحدت شكني بين مسلمانان است

سنندج- ايرنا- فرماندار شهرستان سقز گفت: ايران، جلوه باشكوه وحدت بين همه اقوام و مذاهب بوده و از برنامه هاي اصلي و محوري دشمنان، وحدت شكني بين مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، علي اكبر ورمقاني روز دوشنبه در جشن مولودي خواني آغاز هفته وحدت در مسجد جامع اين شهر افزود: رمز پيروزي مردم ايران اسلامي، وحدت كلمه بوده و تعامل خوب و سازنده گروه هاي مذهبي و قومي با هم است.
وي با بر نقش وحدت اسلامي اضافه كرد: بايد همواره آگاه و مواظب باشيم تا دشمنان از اختلاف هاي جزئي بين شيعه و سني سوء استفاده نكنند.
رئيس مركز بزرگ اسلامي هم در سخناني، اختلاف افكنان بين مسلمانان را، مزدوران دشمن نام برد و تصريح كرد: اختلاف افكني بين مسلمانان به نفع دشمنان است.
ماموستا عابد نقيبي افزود: علماي اسلام بايد اين رويه وحدت و انسجام را در بين مردم ايجاد كنند تا با همبستگي بتوانيم دشمنان را نااميد كنيم.
در ادامه اين جشن كه به همت شوراي اسلامي و شهرداري سقز برگزار شد، گروه هاي مولودي خوان به اجراي برنامه دف نوازي پرداختند.
12 ربيع الاول به روايت اهل سنت، سالروز ولادت حضرت رسول اكرم(ص) است كه در روايت تشيع سالروز ولادت آن حضرت و حضرت امام صادق(ع) 17 ربيع الاول است كه به تدبير حضرت امام خميني(ره) از 12 تا 17 ربيع الاول به نام هفته وحدت نامگذاري شده است و مردم ايران اسلامي و به ويژه مردم اهل سنت در اين روزها، جشن هاي مولودي خواني در وصف پيامبر عظيم الشان اسلام برگزار مي كنند.
سقز در 190 كيلومتري شمال غربي سنندج واقع شده است.
7249/ 3020
**خبرنگار: ابراهيم محمدحسيني**انتشاردهنده: عبدالله رحماني