۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۱۱
کد خبر: 82347123
T T
۰ نفر
پاكستان موشك كروز با طراحی بومی را با موفقیت آزمایش كرد

اسلام آباد - ایرنا - ارتش پاكستان روز چهارشنبه از پرتاب آزمایشی و موفقیت آمیز موشك كروز 'بابر' با استفاده از فناوری و طراحی داخلی این كشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی ارتش پاكستان اعلام كرد این موشك با بُرد 700 كیلومتر، قابلیت حمل 'انواع كلاهك های جنگی' را دارد و می تواند اهداف خود را در زمین و دریا با دقت بالا نابود كند.
پاكستان از جمله كشورهای صاحب سلاح هسته ای است. این نخستین آزمایش موشكی پاكستان از زمان روی كار آمدن ژنرال 'قمر جاوید باجوا' به عنوان فرمانده جدید ارتش این كشور است.
این موشك همچنین به دلیل قابلیت پرواز در ارتفاع كمك، می تواند خود از دید رادارها مخفی نگهدارد.
پاكستان جزو كشورهای صاحب سلاح هسته ای است و هر سال اقدام به چند آزمایش موشكی جدید می كند كه بیشتر آنها قابلیت حمل كلاهك های هسته ای را دارند.
پاكستان دارای چند سری از موشك های دارای قابلیت حمل كلاهك های هسته ای ازجمله موشك های بالستیك و كروز است.
ارتش پاكستان درتلاش برای افزایش توان نظامی و دفاعی خود است و همواره می كوشد تا در زمینه توانایی های موشكی و نظامی، از همسایه قدرتمند خود هند، عقب نماند.
پاكستان و هند به عنوان دو قدرت هسته ای جنوب آسیا كه معاهده منع سلاح های هسته ای (ان.پی.تی) را امضا نكرده اند، درحال افزایش تسلیحات هسته ای خود هستند ورقابت تسلیحاتی میان دوكشورهمسایه، به ویژه به دلیل تنش های همیشگی میان این دو كشور، همواره از نگرانی های جامعه بین المللی بوده است.
آساق**1723 - انتشار دهنده: محمدرضا منافی