۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۱۷
کد خبر: 82351226
T T
۰ نفر
امام جمعه قزوین: رسانه ها نقش موثری در افزایش اقتدار نظام دارند

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین صداقت و اولویت بندی را دو ویژگی مهم در انعكاس خبر دانست و گفت: رسانه ها نقش موثری در افزایش اقتدار نظام دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالكریم عابدینی روز یكشنبه در مراسم افتتاح سایت خبرگزاری صدا و سیمای استان قزوین، افزود: خدای متعال حوزه خبر و اطلاع ‌رسانی را بسیار جدی گرفته و یك سوره را به نام نبأ، یعنی خبر نامگذاری كرده است.
وی با بیان اینكه انبیاء الهی اخبار را از جانب خداوند به مردم می‌رساندند، یادآور شد: در قرآن اهمیت خبر بسیار مورد توجه قرار گرفته و جامعه اسلامی نیز باید با بهره‌گیری از مبانی دینی و قرآنی توجه ویژه‌ای به این حوزه مهم داشته باشد.
امام ‌جمعه قزوین ادامه داد: اگر انعكاس اخبار در رسانه‌ای با صداقت همراه نباشد، اعتماد مردم را از دست خواهد داد و در نهایت اثرگذار نخواهد بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت موضوع صداقت در مبانی دینی، اضافه كرد: در آیات و احادیث مختلف اهمیت موضوع صداقت بیان شده و خداوند متعال نیز صداقت را یكی از مهمترین ویژگی‌های بندگان خود معرفی می‌كند.
به گفته وی، باید اخباری در اولویت قرار بگیرند كه مورد پسند خداوند باشد زیرا آنچه كه مورد پسند باریتعالی قرار دارد به طور یقین خیر مردم در آن خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه كرد: همان‌ گونه كه داشتن یك نیروی نظامی نیرومند، موجب تقویت و افزایش اقتدار نظام می شود، داشتن رسانه‌ای كه پیام نظام را به نقاط مختلف جهان برساند نیز موجب افزایش این اقتدار خواهد شد.
استاندار قزوین نیز در این مراسم، صدا و سیما را سرمایه نظام و انقلاب دانست و گفت: این رسانه علاوه بر رسالت اطلاع رسانی و تنویر افكار عمومی، دارای جایگاهی ممتاز است و مخاطبان در شرایط حساس بخاطر اعتمادی كه به رسانه ملی دارند، اخبار صحیح و دقیق را از این منبع خبری دریافت می كنند، بنابراین مرجعیت صدا و سیما در انعكاس خبر همواره باید حفظ گردد.
فریدون همتی با اشاره به شرایط حساس منطقه، از صدا و سیما خواست مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران را با اقتدار منعكس و مخاطبان را نسبت به حضور مستشاری ایران در كشورهای منطقه كه به درخواست همین كشورها صورت گرفته آگاه نمایند.
وی در ادامه به دستاوردهای برجام و بدعهدی طرف مقابل اشاره كرد و گفت: دراین پرونده حسن نیت و صداقت ما و همچنین بد عهدی غربی ها بویژه آمریكا بیشتر از هر زمانی برای جهانیان روشن شد.
همتی در پایان از اهتمام و جدیت صدا و سیمای مركز قزوین بخاطر پوشش مطلوب و گسترده سفر هیات دولت به استان تشكر و قدردانی كرد.
رئیس خبرگزاری صدا و سیما نیز در این مراسم افتتاح خبرگزاری صدا و سیمای مراكز استان ها را ناظر به اجرایی كردن فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حضور مؤثر رسانه ملی در فضای مجازی دانست و گفت: خبرگزاری رسانه ملی با هدف مرجعیت خبری برای سایر رسانه ها راه اندازی شده است كه مهمترین مزیت رقابتی خبرگزاری های صدا و سیما تصویری بودن آن است كه مخاطبان می توانند گزارش تصویری رویدادها را در این خبرگزاری ببینند.
سید مهرداد سیدمهدی افزود: صدا و سیمای مركز قزوین هفدهمین استانی است كه خبرگزاری آن افتتاح شد و تا پایان دی ماه این تعداد به 25 تا 26 استان خواهد رسید.
سید مهدی ضمن درخواست از همكاران برای مخابره ظرفیت های استان در خبرگزاری صدا و سیما ابراز امیدواری كرد با تلاش همكاران در مراكز استان ها، خبرگزاری ها بتوانند در آرایش رسانه ای متناسب با شرایط و واقعیات موجود جایگاه خود را بیابند.
مدیركل صدا و سیمای مركز قزوین نیز در این مراسم بیش از 60 درصد تولیدات خبری جهان را محصول 5 خبرگزاری بزرگ و فعال جهان دانست و گفت: این خبرگزاری ها با منابع مالی صهیونیست ها بنیانگذاری و با مدیریت آنان اداره می شوند كه هدف اصلی آنان مقابله با جمهوری اسلامی ایران است.
ابوالفضل معصومی فر در ادامه ضمن تشریح نقش رسانه ها در جریان سازی و انگیزش افكار عمومی گفت: رسانه ی ملی با راه اندازی خبرگزاری گامی بلند در جهت مقابله با تهدیدات و توطئه های رسانه ای دشمنان نظام و انقلاب برداشته است.
در پایان این مراسم صفحه خبرگزاری صدا و سیمای مركز قزوین در فضای مجازی افتتاح شد.
8054 * انتشار دهنده: رضا اسدی