تمام سفارشات اهل بيت و پيامبران به انسان‌ها چراغ راه هدايت است

مديركل تبليغات اسلامي كردستان گفت: تمام سفارشات اهل بيت و پيامبران به انسان‌ها چراغ راه هدايت است و انسان را از لغزش و خطا باز مي دارد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي كردستان؛ حجت الاسلام مختار كرمي روز پنجشنبه در همايش تجليل از خادمان عاشورايي در سنندج افزود: دعوت مردم به سمت خوبي‌ها و ارزش‌ها همگي جزو شعائر الهي است و تمام آنچه كه در برنامه‌هاي ديني و آموزه‌هاي اسلامي به عنوان ارزش معرفي شده از شعائر الهي به شمار مي‌روند.
وي با اشاره به اينكه كسانيكه در ايام محرم و صفر در برقراري امنيت، فعاليت در هيئات مذهبي، عزاداري‌ها و برپايي خيمه تلاش كردند همگي از خادمان اهل بيت هستند، افزود: تمامي اين اقدامات از شعائر الهي محسوب مي‌شوند چرا كه خدمت به امام حسين(ع) و اهل بيت توفيق بزرگي است و كسانيكه به اين توفيق دست يابند جزو انسان‌هاي صالح و شايسته هستند.
وي خاطرنشان كرد: خداوند به انسان‌ها توفيق داده كه دلهايشان آكنده از مهر و محبت باشد بنابراين اين مهم و محبت انسان را به خداوند متعال نزديكتر مي‌كند و بايد همواره مهر و محبت خود را به يكديگر و ارادتمان را به اهل بيت نشان دهيم.
مديركل تبليغات اسلامي كردستان خدمتگذاري به مسلمانان را از ديرباز وظيفه شيعه و سني دانست و گفت: همه محب و دوستدار اهل بيت هستند و كمترين خدمت به اهل بيت را بايد مغتنم شمرد.
حجت‌الاسلام كرمي اضافه كرد: كسانيكه به اهل بيت اظهار عشق و علاقه كنند ‌بي‌شك در پيشگاه خداوند داراي اجر و پاداش و ثواب الهي هستند و كمتر كسي توفيق پيدا مي‌كند كه به اهل بيت و پيامبر اظهار مودت كند.
وي يادآور شد: انسان‌ها اگر ارتباط خود با خداوند متعال را استحكام ببخشند به راحتي از روي پل صراط عبور خواهند كرد و بايد دانست كه همه كارها و اعمال ما در نزد خداوند داراي حساب و كتاب است و نبايد دچار غرور شويم.
وي اظهار كرد: نبايد دچار غضب شويم چرا كه يكي از چيزهايي كه در اختيار انسان است نعمت عقل است و همين موضوع انسان را از حيوان متمايز مي‌كند و خداوند، پيامبر، ائمه اطهار و همه كسانيكه براي رستگاري و كمال انسان تلاش كرده‌اند توقع دارند انسان‌ها از نيروي عقل خود نهايت استفاده را ببرند.
مديركل تبليغات اسلامي كردستان جاري و ساري شدن سيره اهل بيت، تعاليم قرآني و سنت پيامبر را امري ضروري دانست و گفت: تمامي سفارشاتي كه اهل بيت، قرآن كريم و پيامبر اكرم به ما كردند چراغ راه است و ما را از لغزش‌ها و گناهان نجات خواهد داد.
حجت‌الاسلام كرمي همچنين خطاب به هيئات مذهبي استان گفت: هيات داري و زحمت كشيدن براي امام حسين بايد آثارش در زندگي مردم و در جامعه ما نمود پيدا كند و هياتي كه حافظ ارزش‌ها بوده و رفتار و كردارش متناسب با آموزه‌هاي ديني است بايد با دلسوزي فعاليت كند.
وي از فعاليت و تلاش 610 هيات مذهبي، 591 مداح و روضه‌خوان، 361 مبلغ و مبلغه در ايام محرم و صفر و برپايي 20 موكب اربعين حسيني در سطح استان تقدير كرد و گفت: خوشبختانه امسال استان كردستان كمترين آسيب را در حوزه عزاداري‌ها داشته كه نتيجه تلاش و همت تمامي هيئات مذهبي و خادمان عاشورايي استان است.
در اين مراسم به نيت 72 تن از شهداي دشت كربلا از 72 خادم عاشورايي استان كردستان با اهداي لوح تقدير، تنديس و جوايزي تجليل شد.
1904
* خبرنگار و انتشار دهنده: مسعود احمدي