۴ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۱۱
کد خبر: 82359160
T T
۰ نفر
امسال به 208 سانحه دریایی برای شناورهای چابهار وكنارك خدمات رسانی شد

چابهار- ایرنا- مدیر كل بنادر ودریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: امسال 208 سانحه دریایی در پی بروز وضعیت نامساعد جوی و دیگر عوامل در محدوده آب های ساحلی و اقیانوس هند برای شناورهای چابهار و كنارك رخ داده كه درمجموع 102 نفر نجات پیدا كردند.

بهروز آقایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مركز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندر چابهار در پی وقوع سوانح دریایی 102 نفر از دریانوردان و خدمه لنج ها و قایق ها را از غرق شدن در دریا و خطر جدی مرگ نجات داده است.
وی افزود: در زمان وقوع طوفان و نامساعد شدن وضعیت جوی از طریق كانال های رادیویی به تمامی شناورهای صیادی اعلام می شود تا از رفتن به دریا خودداری كنند.
وی ادامه داد: متاسفانه با وجود هشدارهای هواشناسی و اداره كل بنادر ودریانوردی عده ای از صاحبان لنج و قایق ها به دریا می روند و موجب خسارت جانی و مالی می شوند.
مدیر كل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان كرد: حفظ ایمنی آبراهه ها و نجات صیادان و دریانوردان گرفتار در دریا از مامویت های مهم این اداره است و فعالیت های امداد و نجات با امكانات روز و پیشرفته در طول شبانه روز انجام می شود.
آقایی گفت: دریانوردان و صاحبان لنج ها و قایق ها هشدارهای هواشناسی و مسایل ایمنی را جدی بگیرند و همیشه وسایل و تجهیزات ایمنی نجات اعم از لایف رینگ vhf، و Gps همراه داشته باشند.
وی بیان كرد: شناورهای گرفتار در سوانح مختلف دریایی می توانند با شماره ۱۵۵۰ مركز هماهنگی عملیات جستجو و نجات دریایی چابهار mrcc تماس گرفته و درخواست كمك كنند.
به گزارش ایرنا، بنادر چابهار و كنارك در 645 كیلومتری جنوب زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان واقع شده اند.
افزون بر 2 هزار شناور در این بنادر مشغول فعالیت های صید و صیادی هستند.
3043**6081 خبرنگار: رستم كریمی نژاد** انتشار دهنده: حیدر سرایانی