امام جمعه آبادان:زیرساخت های شهرستان با وجود گذشت زمان زیاد از بازسازی، فراهم نیست

آبادان - ایرنا - امام جمعه آبادان با گرامیداشت حماسه 9 دی ملت ایران در سال 88 گفت:با وجود گذشت زمان زیادی از بازسازی مناطق جنگزده، هنوز برخی زیرساخت های این شهر نظیر آب شرب برای شهروندان فراهم نیست.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی ابراهیمی پور روز پنجشنبه در حسینیه ثارالله آبادان در آیین بزرگداشت حماسه 9 دی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، گفت:این شهرستان مشكلات و چالش های متعدد دارد كه مربوط به دولت فعلی یا قبلی نیست، بلكه برخی بی تدبیری ها باعث شد كه مشكلات آبادان روی هم انباشته شود و مسئولان فعلی وارث مشكلات متعدد هستند كه مردم شهرستان را زجر می دهد.
وی از آمار بالای طلاق و بیكاری جوانان تحصیلكرده به عنوان چالش های این شهرستان یاد كرد و گفت:رئیس جمهوری در نخستین سفر استانی خود به خوزستان در آبادان و خرمشهر، گسترش محدوده منطقه آزاد اروند را به مردم این خطه هدیه داد ولی برخی كارشكنی ها سبب شده تا این شیرینی به كام مردم تلخ شده و این مساله به چالش مهم تبدیل شد.
حجت الاسلام ابراهیمی پور در سخنانش از وزیر اطلاعات خواست، مشكلات زیرساختی این منطقه را به گوش رئیس جمهوری برساند تا با تدبیر دولت، مردم آبادان و خرمشهر در كمال آرامش زندگی كنند.
سخنران مراسم امروز 9 دی در آبادان، گفت:بازار آبادان با چالش جدی مواجه شده و بسیاری از بازرگانان در حال تعطیلی مغازه هایشان هستند و مزیت هایی كه قرار بود، تنها مردم شهرستان های آبادان و خرمشهر از آن بهره مند شوند، به مردم این دو شهر نمی رسد.
امام جمعه آبادان گفت:هنوز مردم آبادان مشكل تامین آب شرب داشته و از آب شرب محرومند و چالش آسفالت های خیابان های آبادان هنوز پابرجاست و كوچه پس كوچه های شطیط، ذوالفقاری، سلیچ ها و حتی بخشی از مناطقی كه نزدیك سازمان منطقه آزاد اروند است با این چالش مواجه است.
حجت الاسلام ابراهیمی پور در بخش دیگری از سخنانش، تصریح كرد:مردم آبادان با وجود همه مشكلات، همچنان در صحنه اند و جانشان را برای نظامشان در كف اخلاص گذاشتند ولی انتظارشان از یك وزیر آبادانی آن است كه درد دلشان را به گوش رئیس جمهوری برساند.
وی همچنین در بخ دیگری از سخنانش، با تجلیل از حضور حماسی مردم در روز 9 دی 1388، گفت:حماسه 9 دی و قبل از آن و جریان فتنه را باید به عنوان یك ماده درسی برای ملت ایران همواره باز بگذاریم.
امام جمعه آبادان اظهار داشت:تا زمانی كه آمریكا، اسراییل، انگلیس و وهابیون شیعه انگلیسی و سنی آمریكایی هستند توطئه ها علیه ملت ایران خواهد بود و هوشمندی مردم در این صحنه ضروری است.
حجت الاسلام ابراهیمی پور از 9 دی به عنوان حركت عظیم مردمی و بیانگر ارتباط ولایت و امت یاد كرد و گفت:مردم وقتی دیدند كه اصول انقلاب مورد هجمه قرار گرفته است، به صحنه آمدند.
7104/ 6125 خبرنگار: مسعود گادار *** انتشار دهنده:سیدبهادر حسینی
كانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به كانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.