۱۹ دی ۱۳۹۵، ۱۸:۲۳
کد خبر: 82379291
T T
۰ نفر
فعاليت104 راهبر آموزشي در مدارس ابتدايي مناطق روستايي كردستان

سنندج- ايرنا- مديركل اموزش و پرورش كردستان گفت: امسال 104 راهبر آموزشي در 2هزار و 349 كلاس درس مدارس ابتدايي مناطق روستايي استان مشغول به فعاليت هستند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، رشيد قرباني روز يكشنبه در دوره آموزشي راهبران آموزشي و تربيتي شهرستان ها و مناطق تابعه استان در سنندج اظهار كرد: استقرار راهبران آموزشي يكي از اقدامات موثر و ماندگار آموزش و پرورش در ارتقاي كيفيت برنامه هاي آموزشي و پرورشي است.
وي با بيان اينكه نظارت باليني و راهنماي آموزشي و تربيتي جزو اصول پايه نظام تعليم و تربيت است افزود: وجود نظارت و ارزيابي در برنامه هاي آموزش و پرورش ضرورتي اجتناب ناپذير است.
مديركل اموزش و پرورش كردستان در ادامه الزام، پاداش، قانون، تخصص و كاريزماتيك را پنج منبع قدرت در مديريت دانست و گفت: مديري موفق است كه بتواند از اين پنج منبع قدرتي به خوبي استفاده كند و اگر راهبران آموزشي نيز توانايي استفاده از اين منابع را داشته باشند بدون شك موجب ارتقاي كيفيت برنامه هاي آموزشي و پرورشي در مدارس مي شود.
وي از راهبران آموزشي و تربيتي خواست در كنار پرداختن به مسائل آموزشي، موضوع تربيت و پرورش دانش آموزان را با جديت پيگيري كرده و با حضور در مدارس به مسائل تربيت، بهداشت و ايمني مدارس نيز عنايت ويژه اي داشته باشند.
**راهبران آموزشي سفيران تحول در برنامه هاي آموزشي و پژوهشي هستند
معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش كردستان نيز در اين دوره آموزشي با بيان اينكه راهبري و نظارت بر مدارس ابتدايي سطح روستاها نقش مهمي در بهبود كيفيت فرايند آموزشي و تربيتي دارد افزود: در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش تامين و بسط سلامت و آموزش و همچنين فراهم كردن فرصت هاي تعليم و تربيت براي همه كودكان لازم التعليم به عنوان يك ماموريت اصلي تعريف شده است.
صديقه عبدالهي تشكيل كلاس هاي چند پايه در مناطق روستايي براي تحقق عدالت آموزشي را ضروري دانست و اظهار كرد: احياي راهبران آموزشي از بهترين و موثرترين اقدامات حوزه آموزش ابتدايي در راستاي بهبود مديريت و ارتقاي سطح كيفيت آموزشي و پرورشي بود.
وي به اهداف تشكيل راهبران آموزشي در مناطق روستايي نيز اشاره كرد و ارتقاي كيفي امور آموزشي و پرورشي در روستاها، ارتقاي مهارت حرفه اي معلمان آموزش ابتدايي، جلوگيري از افت تحصيلي دانش آموزان روستايي و كاهش فاصله سطح علمي دانش آموزان روستايي نسبت به منطقه را از مهم ترين اين اهداف برشمرد.
معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش كردستان از راهبران آموزشي و پرورشي به عنوان سفيران تحول در آموزش و بازوان توانمند كيفيت بخشي به برنامه هاي آموزشي و پرورشي نام برد و گفت: راهبران آموزشي بايد از علم و تخصص برخوردار بوده و داراي مهارت هاي فني، علمي و انساني باشند.
از يك هزار و 969 مدرسه ابتدايي موجود در سطح استان يك هزار و 482 مدرسه روستايي است.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغي/**انتشار دهنده: مسعود احمدي