پیام برخی شخصیتهای كهگیلویه وبویراحمد درپی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی

یاسوج- ایرنا- شخصیت های سیاسی و فرهنگی استان كهگیلویه و بویراحمد در پیام های جداگانه ای رحلت جانسوز آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری را تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی محمد بزرگواری نماینده مردم شهرستان‌های كهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی در مجالس هشتم و نهم از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یار دیرین امام و همسنگر دوران انقلاب رهبری یاد كرد.
حجت الاسلام محمد موحد نماینده پنج دوره مجلس شورای اسلامی هم در پیامی گفت: ارتحال یار دیرین امام راحل و مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی قلب همه دوست داران نظام و انقلاب را لبریز از غم و اندوه كرد.
وی ادامه داد: ایشان در همه دوران مبارزه ثابت قدم بودن خود را در راه پیروزی، استقرار، سازندگی و اعتلای نظام شكوهمند اسلامی ایران به اثبات رساند.
رئیس دانشگاه آزاد كهگیلویه و بویراحمد هم در پیام خود آورده است: میراث معرفتی خدمات ارزشمند آن مجتهد عالی مقام و فرهیخته، به اسلام و انقلاب به‌خصوص مجاهدت‌های ایشان در تحقق آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) اثر ماندگاری در تاریخ مبارزات مردم ایران بوده است كه به‌مثابه چراغ هدایتی در مسیر اعتلای ارزش‌های الهی جاودانه خواهد ماند.
مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران كهگیلویه و بویراحمد هم در پیامی گفت كه آن فقید سفركرده بیش از نیم‌قرن در مبارزات سیاسی و انقلابی حضور فعال داشت و بارها متحمل زندان و شكنجه شد و خطبه‌ها و تحلیل‌های روشنگرانه آن مرحوم نشان‌دهنده این بود كه همواره در خط امام راحل و علاقه مند به ولایت و رهبری بود.
فرماندار بویراحمد در پیامی گفت ایران اسلامی یار دیرین امام و رهبری و یكی از ستون‌های استوارش را از دست داد.
محمدكاظم نظری افزود: فقدان این عالم بزرگ در سپهر سیاسی و معنویت ایران به‌شدت احساس خواهد شد.
ایشان كوه صبر، مرد سیاست و تدبیر كه شش دهه ردپایش در تاریخ این مرزوبوم خواهد ماند و تاآخرین‌نفس كوشید كشور را از گزند تندبادهای ویرانگر به ساحل امن برساند.
مدیركل آموزش‌وپرورش كهگیلویه و بویراحمد با تسلیت ارتحال حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به جامعه فرهنگی و دانش‌آموزی نوشت بدون شك ملت بزرگ ایران اسلامی حضور خالصانه و مؤثر آن بزرگ‌مرد انقلاب كه با شجاعت در فرازوفرودهای تاریخ انقلاب ماندگار شد را هرگز از یاد نخواهند برد.
«حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نمادی از پایداری؛ مقاومت و چهره‌ای كم‌نظیر در تاریخ معاصر ایران شكل گیری انقلاب و تحولات پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود كه فقدانش بسی سخت و جانكاه است.»

خبرنگار: مسعود علیزاده** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
1662/6110