دعوت امام جمعه و استاندار كرمانشاه از مردم برای شركت در مراسم بزرگداشت آیت الله رفسنجانی

كرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمانشاه، استاندار، جامعه روحانیت و حوزه های علمیه استان و نمایندگان كرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی از عموم مردم برای حضوری پرشور در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در كرمانشاه دعوت كردند.

به گزارش ایرنا، در بیانیه مشترك مسوولان استان كرمانشاه كه روز دوشنبه و به مناسبت ارتحال ملكوتی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یاد دیرین امام و رهبری صادر شده، آمده است:
'ارتحال فقیه عالیقدر و مجاهد نستوه، یار دیرین انقلاب اسلامی و حضرت امام راحل (رحمه الله تعالی علیه)، و همراه همیشگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام «حضرت آیت الله اكبر هاشمی رفسنجانی» رحمت الله علیه را به محضر مبارك امام عصر ارواحنا لمقدمه الفداء و مقام معظم رهبری و پیشگاه ملت بزرگ و انقلابی ایران و به ویژه بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن فرزانه ی راحل، علو درجات و غفران الهی، همنشینی با ابرار و اولیاء الله ومحشور شدن با امام شهدا و یاران سفركرده انقلاب اسلامی را از درگاه قادر متعال مسئلت داریم.
به همین مناسبت از عموم مردم ولایتمدار، انقلابی و قدرشناس استان كرمانشاه دعوت به عمل می آید در مراسم بزرگداشت آن فقیه فرزانه كه از ساعت 10 صبح در مسجد جامع كرمانشاه برگزار می شود، شركت نموده و با حضور حماسی خود ضمن تجدید بیعت با معمار كبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تجلی و تبلور وحدت و همدلی میان ملت شریف ایران را در منظر و داوری دیگر ملل انقلابی و عدالت طلب قرار دهند.
این بیانیه از سوی مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه كرمانشاه، اسداله رازانی استاندار كرمانشاه، آیت الله نریمانی و آیت الله محمدی عراقی نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، جامعه روحانیت و حوزه های علمیه استان و مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی صادر شده است.
حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یكشنبه 19 دی به علت عارضه قلبی در سن 82 سالگی دعوت حق را لبیك گفت و به دیار باقی شتافت.
آیت الله اكبر هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری در سوم شهریور سال 1313 در رفسنجان چشم به جهان گشود.
آیت الله هاشمی رفسنجانی دهها سال مبارزه با رژیم شاهنشاهی، فعالیت تعیین كننده در دوران انقلاب اسلامی ، عضویت در شورای انقلاب ، موسس جامعه روحانیت مبارز، ریاست شورای عالی دفاع و فرماندهی كل قوا در دفاع مقدس با حكم امام ، ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمین رییس جمهور اسلامی ایران در دور دوره پیاپی بین سال‌های 1368 تا 1376 ، ریاست مجلس خبرگان رهبری بین سال های 86 تا 90 و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را در كارنامه خود داشت.
آیت الله هاشمی رفسنجانی روزهای 22 و 23 مهر 1392 و به مناسبت سالروز شهادت چهارمین شهید محراب سفری دو روزه به استان كرمانشاه كرد و با اقشار مردم و گروه های مختلف استان دیدار داشت.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:علی مولوی
آگاهی از آخرین اخبار ایران و استان كرمانشاه در كانال ایرنا كرمانشاه در تلگرام:
@irnakermansha
https://telegram.me/irnakermansha