جشن هاي پيروزي انقلاب با محوريت دانش آموزان  برگزار مي شود

سنندج- ايرنا- مديركل آموزش و پرورش كردستان گفت: جشن هاي سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با جذابيت، شكوه و نشاط و با محوريت دانش آموزان در مدارس استان برگزارمي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، رشيد قرباني روز يكشنبه در نشست كميته فرهنگيان و دانش آموزي دهه فجردر سنندج، با تاكيد بر برگزاري برنامه هاي جذاب و شاد به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب اظهار كرد: از هم اكنون بايد مقدمات و زمينه هاي لازم براي برگزاري هر چه باشكوه تر برنامه هاي اين ايام فراهم شود.
وي استفاده از قالب هاي جديد، جذاب و شاد براي برگزاري جشن هاي پيروزي انقلاب با محوريت دانش آموزان را مهم دانست و گفت: در كنار اين برنامه ها بايد اهداف و دستاوردهاي انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي براي دانش آموزان و نسل آينده ساز تبيين شود.
مديركل آموزش و پرورش كردستان همچنين بر ايجاد خاطره خوش از برگزاري جشن هاي پيروزي انقلاب، مردمي بودن و استفاده از دانش آموزان در اجراي برنامه هاي اين دهه تاكيد كرد.
وي با اشاره به اهميت حضور تشكل هاي دانش آموزي در برگزاري جشن هاي پيروزي انقلاب و ضرورت هماهنگي و تنوع در اجراي برنامه هاي اين ايام گفت: بعد از هماهنگي نهايي و بحث و تبادل نظر برنامه هاي پيش بيني شده تمامي بخش ها، در قالب دستورالعمل كميته فرهنگيان و دانش آموزي دهه مبارك فجر به واحد هاي اداري و آموزشي استان ارسال مي شود.
معاون فرهنگي دفتر نماينده ولي فقيه در استان كردستان نيز در اين نشست به برگزاري جشن هاي دهه مبارك فجر و تاكيدات مقام معظم رهبري در خصوص ويژه برنامه هاي دانش آموزي اشاره كرد و گفت: در اجراي برنامه هاي اين كميته بايد دانش آموزان و فرهنگيان محور كار باشند.
حجت الاسلام مهدي فرزي با تاكيد بر برگزاري كرسي هاي آزاد انديشي و مديريت آن به منظور رفع شبهه با استفاده از اساتيد مجرب افزود: در برنامه هاي اين ايام، بايد دستاوردهاي انقلاب اسلامي براي دانش آموزان از راههاي مختلف تشريح و تبيين شود.
معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش كردستان از دهه مبارك فجر به عنوان شناسنامه نظام و نقطه اوج و شكل گيري انقلاب نام برد و افزود: هر ساله به همين مناسبت ويژه برنامه هايي پيش بيني و در سطح واحد هاي اداري و آموزشي استان اجرا مي شود.
حجت الله نريماني، انتقال ارزشها، آرمانها، منويات امام راحل ( ره) و مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) به دانش آموزان و آينده سازان ايران اسلامي، معرفي اهداف و عوامل موثر در شكل گيري انقلاب را از مهم ترين اهداف برنامه هاي دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي عنوان كرد.
به گفته وي دهه مبارك فجر فرصت بازخواني و ياد آوري اين اهداف، سياست ها و برنامه ها و مرور اهداف است تا همه در مسير انقلاب حركت كنيم.
وي اظهار كرد: برنامه هاي كميته فرهنگيان و دانش آموزي مدرسه محور و دانش آموز محور است و بايد با حضور چشم گير تشكل هاي دانش آموزي استان پيگيري شود.
معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش كردستان، نواخته شدن گلبانگ انقلاب اسلامي در كليه مدارس استان همزمان با 12 بهمن سالروز بازگشت تاريخي امام راحل به ميهن اسلامي و اجراي همسُرايان فجر در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن را 2 برنامه شاخص كميته فرهنگيان و دانش آموزي دهه مبارك فجر استان اعلام كرد.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغي/**انتشاردهنده: عبدالله رحماني

** آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg