۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵
کد خبر: 82406489
T T
۰ نفر
64 طرح عمراني دردهه فجر در شهرستان گناباد به بهره برداري مي رسد

گناباد-ايرنا- فرماندار گناباد گفت: 64 طرح عمراني در بخش هاي مختلف اقتصادي، درماني و خدماتي در دهه مبارك فجر سال جاري در مناطق شهري و روستايي اين شهرستان به بهره برداري مي رسد.

به گزارش ايرنا محمد علي نبي پور روز يكشنبه در نشست خبري اظهار كرد: بيمارستان علامه بهلول گنابادي، مجتمع آموزشي شهيد بهشتي و طرح گاز رساني روستايي از جمله اين طرح ها است.
وي در عين حال گفت: بيمارستان علامه بهلول گنابادي در صورت فراهم نشدن بستر لازم در دهه فجر،‌در اواخر بهمن ماه با حضور وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي به بهره برداري مي رسد و معاون اول رئيس جمهور هم موافقت اوليه براي حضور در اين آيين را اعلام كرده است.
وي بيان اينكه عمليات اجرايي شش طرح نيز در اين مدت در گناباد آغاز مي شود، افزود: مجموع اعتبار طرح هايي كه در دهه فجر به بهره برداري مي رسند و يا عمليات اجرايي آنها آغاز مي شود، يك هزار و 440 ميليارد ريال است.
وي ادامه داد: عمليات گازرساني به 20 روستاي گناباد از سال گذشته آغاز شده و بهره برداري از گازرساني يك روستا در دهه فجر آغاز و بقيه روستاها بعد از تامين لوله مورد نياز در آينده نزديك بهره برداري خواهند شد.
نبي پور اجراي طرح تحول سلامت را از جمله دستاوردهاي دولت در سطح كشور و از جمله شهرستان گناباد ذكر كرد و گفت: با وجود مشكلات اقتصادي و كمبود منابع اعتباري، دولت از ابتداي فعاليت خود تاكنون عنايت خاصي به حوزه سلامت و بهداشت و درمان داشت.
وي توسععه كمي و كيفي زيرساختهاي عمراني روستايي را از ديگر دستاوردهاي دولت تدبير و اميد در گناباد برشمرد و گفت: 30 كيلومتر از شبكه هاي آبرساني روستاهاي اين شهرستان نوسازي و معابر 25 روستا با تخصيص آسفالت رايگان بهسازي شدند.
وي گفت: در زمينه رونق اقتصادي هم دولت به جاي پرداخت تسهيلات خُرد و خانگي با تخصيص مستقيم آن به كارآفرينان از محل تسهيلات رونق توليد در جهت اشتغال پايدار گام هاي اساسي برداشت.
نبي پور گفت: از مجموع 700 ميليارد ريال تسهيلات در نظر گرفته شده رونق توليد براي گناباد در سال جاري تاكنون 140 ميليارد ريال اعتبار جذب شده است و با اختصاص 300 ميليارد ريال براي اجراي يكي از طرحهاي توليد كاشي در اين شهرستان بخش زيادي از اعتبارات تخصيصي به اين شهرستان محقق مي شود.
در مجموع در دهه فجر بيش از 200 عنوان برنامه در گناباد برگزار مي شود.
شهرستان گناباد در فاصله 287 كيلومتري مشهد و جنوب استان خراسان رضوي واقع است.
2095/ 6012 خبرنگار: عليرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: علي حيدر شاه حسيني