۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۳۰
کد خبر: 82409298
T T
۰ نفر
استعدادها و سوژه هاي فيلم سازي كردستان قابليت رقابت در عرصه هاي بين المللي را دارند

سنندج- ايرنا- استاندار كردستان گفت: استعدادها و سوژه هاي فيلم سازي كردستان قابليت رقابت در عرصه هاي بين المللي را دارند و فيلم سازي استان نيازمند ورود جدي سرمايه گذار بخش خصوصي است.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني استانداري كردستان، عبدالمحمد زاهدي در جلسه كميته استاني سينما به مناسبت اكران فيلم هاي جشنواره بين المللي فجر افزود: در اين استان هم فيلمساز و فيلم نامه نويس با توانايي هاي خود مي توانند با تكيه بر تنوع سوژه اي كردستان فيلم هاي فاخري را در عرصه هاي ملي و بين المللي توليد و به مخاطبان عرضه كنند.
به گفته وي نبود سرمايه گذار توانمند در توليد آثار سينمايي از خلاء هاي فرهنگي موجود در استان بوده و اشخاصي كه علاقه مند به سرمايه گذاري در اين زمينه باشند وجود ندارد و كمك هاي دولتي هم كفاف هزينه ها ساخت فيلم هاي بلند را نمي دهد.
زاهدي با اشاره به اينكه بايد راه هايي را براي كمك به فيلمسازان براي توليد فيلم بلند پيدا كرد گفت: لازم است در اين زمينه با هم انديشي راه هايي براي رشد استان در بخش فيلم بلند كه جنبه فراگيرتر و عامه پسندتري دارد پيدا كرد.
وي اكران برخي از فيلم هاي حاضر در جشنواره بين المللي فيلم فجر در سنندج همزمان با تهران را در رشد واعتلاي فرهنگي استان موثر دانست و افزود: اكران اين نوع فيلم ها در چنين سطحي عاملي مهم در پويايي و رشد اجتماعي و فرهنگي جامعه است.
اكران فيلم هاي جشنواره بين المللي فيلم فجر از 14 بهمن در 2 بخش فيلم بلند سينمايي با 16 فيلم و بخش مستند با 10 فيلم آغاز مي شود و اين اكران به مدت هشت روز ادامه دارد.
**آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
1904/3034
**خبرنگار: حسن حسين زاده/**انتشار دهنده: مسعود احمدي