۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۲۵
کد خبر: 82415442
T T
۰ نفر
امدادگران به 895 حادثه دیده در جاده های استان اردبیل امداد رسانی كردند

اردبیل - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اردبیل از امداد رسانی به 895 نفر در 72 ساعت گذشته در جاده های استان امداد رسانی كرده اند.

عزیز ارشادیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 887 نفر در برف و كولاك گرفتار و هفت نفر دچار حادثه جاده ای شده بودند.
وی با بیان اینكه در راههای ارتباطی استان برف و كولاك وجود داشت، گفت: امدادگران و نجاتگران هلال احمر در این راهها به سرنشینان 222 دستگاه خودرو گرفتار شده امدادرسانی كردند.
به گفته او ، نجاتگران هلال احمر به این خودروها در بستن زنجیر چرخ ، رهاسازی و هدایت به مسیر كمك كرده و به 14 نفر اسكان اضطراری داده و بیسكویت ، قوطی كنسرو ، بطری آب معدنی و نان بین مسافران گرفتار شده در برف و كولاك توزیع شده است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینكه در 72 ساعت گذشته عوامل هلال احمر به سه فقره تصادف جاده ای امدادرسانی كرده اند، اظهار كرد: در یكی از حوادث یك دستگاه خودروی پراید در 37 كیلومتری جاده اردبیل - مشگین شهر واژگون شده و چهار حادثه دیده داشت.
وی افزود: افراد حادثه دیده در واژگونی پراید رهاسازی و سه نفر از آنها به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.
وی با اشاره به دومین حادثه جاده ای در 72 ساعت گذشته ادامه داد: یك دستگاه خودروی پژو 405 با یك دستگاه خودروی پژو پارس در 72 كیلومتری جاده اردبیل ، سرچم برخورد كردند كه این حادثه 2 نفر حادثه دیده وجود داشت و عوامل هلال احمر یكی از مصدومان را به مراكز درمانی انتقال دادند.
او افزود: در حادثه سوم یك دستگاه وانت پیكان در 16 كیلومتری جاده پارس آباد به مشگین شهر واژگون شده بود كه یك نفر حادثه دیده داشت.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهار كرد: همچنین نگهبان تله كابین حیران دچار حادثه شده بود كه چهار تیم كوهستان با 16 نجاتگر ، یك دستگاه خودرو ست نجات ، یك دستگاه آمبولانس و یك دستگاه خودرو پشتیبانی او را نجات داده و تحویل عوامل اورژانس دادند.
ارشادیان با اشاره به نیروها و امكانات به كار گرفته شده برای امدادرسانی به این افراد گفت: جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بكار گیری 22 تیم عملیاتی ، 110 نیروی عملیاتی ، 18 دستگاه آمبولانس و چهار تیم كمك دار پشتیبانی به خودروهای گرفتار شده در برف و كولاك و حادثه دیده جاده ای امدادرسانی كردند.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شكل با شیب های بسیار تندی به زمین های كم ارتفاع اطراف خود شامل كرانه های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت های كم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.
هشت گردنه سخت گذر به نام های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره آغاج و اسلام آباد در راه های ارتباطی این استان قرار دارند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016