امدادگران هلال احمر اردبیل به ۳۰۰ مورد حادثه کمک کردند

اردبیل - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل از امدادرسانی به ۳۰۰ مورد حادثه از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان اردبیل خبر داد.

عزیز ارشادیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۱۶۴ فقره تصادف جاده‌ای ، ۴۰ فقره سیل و آبگرفتگی ، ۳۷ فقره حوادث کوهستان ، ۱۵ مورد برف و کولاک ، ۱۴ مورد خدمات حضوری ، ۱۰ مورد خدمات شهری ، هفت مورد خدمات مناسبتی ، سه مورد حوادث صنعتی و کارگاهی ، سه فقره مربوط به رانش زمین ، یک مورد مربوط به آتش‌سوزی مراتع و جنگل ، ۲ مورد حوادث زلزله و ۲ مورد حوادث دریایی - ساحلی و طوفان است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت به ۶۳ هزار و ۸۷۲ حادثه‌دیده امدادرسانی شده است ، افزود: از این تعداد ۵۰۵ نفر مصدوم شده بودند که از بین آنها ۹۹ نفر توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی انتقال یافته و ۶۷ نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

این مسئول ادامه داد: با اعزام تیم‌های عملیاتی این جمعیت به محل وقوع حوادث یاد شده، امدادگران و نجاتگران هلال احمر به ۹۶۵ نفر نیز اسکان اضطری دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: در مدت یاد شده و در حوادث اعلامی ۸۶۵ تیم عملیاتی متشکل از ۲ هزار و ۶۳۹ نفر - روز نیروی عملیاتی با بکارگیری ۶۰۷ دستگاه روز - خودرو امدادی به یاری هموطنان حادثه دیده شتافتند.

ارشادیان از مردم خواست تا در حوادث مختلف، با شماره ندای امداد ۱۱۲ این جمعیت در سراسر کشور تماس بگیرند.

به گفته وی ، ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، برنامه‌ریزی و اقدام برای آمادگی مقابله با حوادث و سوانح ، ارسال محموله‌های کمک های بشردوستانه به مناطق آسیب‌دیده و متاثر از حوادث طبیعی و غیرطبیعی از جمله وظایف معاونت امداد و نجات است.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل جزو ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha