۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۲۵
کد خبر: 82417153
T T
۰ نفر
افتتاح چند طرح آموزشی و عمرانی به مناسبت دهه فجر در كردستان

سنندج- ایرنا- در ششمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی سه باب مسكن مددجویی كمیته امداد در روستاهای سروآباد، دبیرستان شبانه روزی دخترانه در بیجار و چند طرح عمرانی در قروه و شویشه سنندج به بهره برداری رسید.

**افتتاح سه باب منزل مسكونی مددجویی در شهرستان سروآباد
به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی سه باب منزل مسكونی مددجویی با اعتبار 600 میلیون ریال در شهرستان سروآباد افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا روز یكشنبه و در ششمین روز از ایام دهه فجر سه باب منزل مسكونی مددجویی كمیته امداد حضرت امام (ره) در روستاهای قلعه جی، دره كی و رزاب از توابع بخش مركزی شهرستان سروآباد با حضور مسئولان شهرستانی افتتاح شد.
سرپرست كمیته امداد امام (ره) شهرستان سروآباد در حاشیه مراسم افتتاحیه این واحدهای مسكونی گفت: برای تكمیل و افتتاح هر باب منزل مسكونی 200 میلیون ریال و در مجموع 600 میلیون ریال از محل منابع امدادی پرداخت شده است.
كوهسار قاضی زاده افزود: یكی از برنامه های مهم كمیته امداد حضرت امام (ره) رفع مشكلات مسكن مددجویان تحت پوشش این نهاد است كه در این راستا تاكنون 150 واحد مسكونی از محل اعتبارات رهبری، ریاست جمهوری و منابع داخلی كمیته امداد برای مددجویان این شهرستان احداث شده است.

**دبیرستان شبانه روزی دخترانه كرانی بیجار افتتاح شد
همزمان با برگزای جشن های گرامیداشت پیروزی انقلاب در بخش بزرگ حسن آباد یاسوكند، دبیرستان شبانه روزی شهر كرانی یاسوكند مورد بهره برداری قرار گرفت.
دبیرستان شبانه روزی دخترانه زینبیه دوره متوسطه دوم شهر یاسوكند كه با اعتباری افزون بر 14میلیارد ریال از محل نوسازی مدارس و در زمینی به مساحت 2 هزار و 760 مترمربع احداث شده است.
این دبیرستان دارای خوابگاه شبانه روزی، كارگاه فنی و هشت كلاس درس است و در مجموع ظرفیت 100 دانش آموز را دارد.
بخش حسن آباد یاسوكند بیجار هفت هزار نفر جمعیت دارد.

|**سه پروژه عمرانی در بخش دلبران قروه به بهره برداری رسید
سه پروژه عمرانی شامل افتتاح بلوار آیت الله هاشمی رفسنجانی، ایستگاه سلامت و پارك كودك و مدرسه 2 كلاسه در روستای باباگرگر قروه امروز یكشنبه با حضور مسئولان به بهره برداری رسید.
بلوار آیت الله هاشمی رفسنجانی در شهر دلبران به طول پنج هزار و 240 مترمربع با اعتبار چهار میلیارد و 590 میلیون ریال از محل درآمد سازمان شهرداری ها و منابع داخلی به بهره برداری رسید.
پروژه ایستگاه سلامت و پارك كودك در شهر دلبران نیز با اعتبار 600 میلیون ریال از محل درآمد شهرداری ها و سازمان شهرداری ها هزینه شده است.
مدرسه 2كلاسه روستای باباگرگر با اعتبار 180 میلیون ریال توسط خیرین احداث شده است.
خیر مدرسه ساز 'محمد ابراهیمی' كه در روستاهای دور افتاده ایران مدرسه احداث می كند هزینه های احداث این مدرسه را به عنوان بیست و چهارمین پرداخت كرده است.
قروه در 90 كیلومتری شرق سنندج واقع شده است.

**افتتاح همزمان پروژه های عمران شهری در شویشه سنندج
امروز با حضور مسئولان اجرای شهرستان سنندج چند پروژه شهرداری شویشه با اعتبار بیش از 9 میلیارد و 160 میلیون ریال به بهره برداری رسید
این پروژه ها شامل پارك خیابان دكتر حسینی با مساحت ٢ هزار مترمربع كه برای احداث آن2 میلیارد و 970 میلیون ریال هزینه شده بود.
احداث خیابان چهل چشمه با سطح آسفالت چهار هزار و 300مترمربع كه برای احداث آن نیز 2 میلیارد و 650 میلیون ریال هزینه شده بود.
برای طرح بهسازی سنگ فرش و آسفالت معابر سطح شهر شویشه نیز با مساحت 10 هزار و 300 مترمربع در مجموع سه میلیارد و 540 میلیون ریال هزینه شده بود.
به گزارش ایرنا، از 12 بهمن ماه 1357، سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی (ره) تا 22 بهمن 57 كه انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید هر سال توسط مردم جشن گرفته می شود و امسال سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران است.
7349/ 7350/ 7345/ 3020
**خبرنگاران: فرزاد آداك، سارا صالحی و سیدباقر سبحانی
**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان كردستان در كانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg