15 پروژه نوسازي و مقاوم سازي مدارس كردستان به بهره برداري رسيد

سنندج-ايرنا-مدير كل نوسازي،توسعه و تجهيز مدارس كردستان گفت:به مناسبت گراميداشت ايام مبارك دهه فجر 15 مدرسه با 60 كلاس درس با پنج هزار و 754 مترمربع فضاي آموزشي در استان كردستان به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا، شهرام سعيدي در افتتاح مدرسه مقاوم سازي دبستان بوعلي و ينسار از توابع شهرستان قروه افزود: براي 15 مدرسه مقاوم سازي و نوسازي كردستان عتباري بالغ بر 47 ميليارد ريال هزينه شده كه از اين تعداد يك مدرسه مقاوم سازي و 14 مدرسه ديگر احداث شده بودند.
به گفته وي در سال جاري 59 پروژه نوسازي و مقاوم سازي با 291 كلاس درس با مجموع زيربناي 30 هزار و 631 متر مربع با اعتبار 255 ميليارد ريال در استان كردستان به بهره برداري رسيده است.
سعيدي با بيان اينكه ميانگين مقاوم سازي در قروه سه برابر ميانگين متوسط استاني است، افزود: اگر در سطح استان 16 منطقه آموزشي را به ميانگين 2. 6 درصد تقسيم كنيم زيربناي اختصاص مقاوم سازي در قروه 5. 17 درصد است.
رئيس آموزش و پرورش شهرستان قروه نيز گفت: اين مدرسه در سال 66 احداث و از سال 69 به مدت 25 سال مورد استفاده قرار گرفته و نيازمند بازسازي و مقاوم سازي بود.
حسين الماسي افزود: پروژه مقاوم سازي مدرسه 6 كلاسه روستاي وينسار با اعتبار يك ميليارد و 200 ميليون ريال به بهره برداري رسيد.
به گفته وي سه كلاس درس اين مدرسه مجهز به سيستم هوشمند مي شود و كمك به هوشمندسازي مدارس كمك به افزايش توانمندي دانش‌آموزان است كه بايد تمام توان خود را براي پيشبرد اين مهم به كار ببريم.
از 12 تا 22 بهمن به نام دهه فجر نامگذاري شده و در طول اين دهه 707 طرح عمراني با حدود هشت هزار و 460 ميليارد ريال اعتبار در استان كردستان افتتاح شد.
قروه در 90 كيلومتري شرق سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7345/ 3020
**خبرنگار:سارا صالحي/**انتشاردهنده: عبدالله رحماني