۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۵۵
کد خبر: 82437533
T T
۰ نفر
موفقیت های علمی دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه پشتوانه قوی تامین سلامت شهروندان

كرمانشاه- ایرنا- دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه براساس توانمندی های علمی اساتید و اعضای هیات علمی آن و قدمت و پیشینه درخشانش در زمینه آموزشی امسال به عنوان قطب آموزشی غرب كشور انتخاب شد و موفقیت های علمی و پژوهشی این دانشگاه زمینه را برای ارتقای ارایه بهتر و بیشتر خدمات رسانی به مردم فراهم كرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه در بُعد آموزشی یكی از دانشگاه های معتبر كشور است كه اكنون چهار هزار و 119 دانشجو شامل دو هزار و 557 دانشجوی دختر و هزار و 562 دانشجوی پسر در هفت دانشكده پزشكی، دندانپزشكی، پیراپزشكی، داروسازی، بهداشت، پرستاری و مامایی و دانشكده پرستاری سنقر در آن مشغول به تحصیل هستند.
مجموعه دانشگاه علوم پزشكی و خدمات درمانی كرمانشاه همچنین یكی از قطب های درمانی منطقه غرب كشور نیز محسوب می شود و اكنون خدمات بهداشتی درمانی در سطح 14 شبكه بهداشت شهرستانی، هفت بیمارستان در شهر كرمانشاه، 6 بیمارستان در شهرستان ها و مراكز كلینیكی و پاراكلینكی در سطح استان به مردم ارایه می شود.
به گفته رییس دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه براساس مصوبه شورای گسترش دانشگاه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كه مقرر شده دبیرخانه قطب آموزشی غرب كشور به صورت دوره ای بین دانشگاه های علوم پزشكی كرمانشاه و همدان در چرخش باشد، دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه امسال به عنوان قطب آموزشی غرب كشور انتخاب شد.
دكتر حسین كریم با اشاره به وظایف دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه در غرب كشور مبنی بر كمك به توسعه آموزش های مهارتی نظام سلامت، توسعه الگوهای خصوصی سازی در آموزش عالی سلامت، توسعه دانش داروسازی سنتی و توسعه دانش زیست فناوری كاربردی ابراز امیدواری كرد كه كرمانشاه بتواند با همكاری اعضای هیات علمی دانشگاه های غرب كشور نقش تعیین كننده ای در دستیابی به اهداف فوق در منطقه را در یك سال پیش رو ایفا كند.

**دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه پیشرفت خوبی داشته است
رییس دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه در ادامه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تمام تلاش مسوولان و عوامل دانشگاه را توسعه همه جانبه و تلاش برای رفع مشكلات مردم بدون توجه به حاشیه ها دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه روند رو به رشد بسیار خوبی دارد و اكنون وضعیت این دانشگاه خوب است.
كریم، ایجاد و تقویت زیرساخت ها را یكی از برنامه های دانشگاه ذكر كرد و افزو: 250 پروژه زیربنایی و اساسی برای توسعه زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان استان تعریف كرده ایم كه تمام پروژه ها اكنون فعال است.

** ارتقای چارت هیات علمی به 600 جایگاه
رییس دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه در ادامه یكی دیگر از برنامه های این دانشگاه را ارتقای چارت علمی ذكر كرد و گفت: دانشگاه از نظر تعداد اعضای هیات علمی در تنگنا بود و چارت دانشگاه هم از این نظر خیلی بسته بود و نمی توانستیم اعضای هیات علمی جذب كنیم.
دكتر كریم به ارتقای چارت اعضای هیات علمی از 340 به 540 مورد خبر داد و افزود: در نظر داریم تا پایان امسال این تعداد را به 600 جایگاه هیات علمی برسانیم.
او با بیان اینكه تعداد اعضای هیات علمی را از 320 نفر به 400 نفر افزایش دادیم افزود: اكنون چارت تعریف شده برای جذب هیات علمی داریم و در چندین نوبت هم اقدام به جذب كرده ایم و در بهمن امسال هم بازهم جذب اعضای هیات علمی داریم.
وی به ساخت پردیس دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه نیز اشاره كرد و گفت: دهه فجر امسال كلنگ احداث سه دانشكده در محل پردیس دانشگاه به زمین زده شد و از این به بعد به سمت ایجاد رشته های فوق تخصصی می رویم.

**ارتقا رتبه مراكز تحقیقات دانشگاه در رتبه بندی كشوری
در ادامه روند رو به رشد این دانشگاه، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه از ارتقاء مراكز تحقیقاتی این دانشگاه در رتبه بندی كشوری توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خبر داد.
دكتر بهروز حمزه گفت: براساس این رتبه بندی مركز تحقیقات بیولوژی پزشكی با بیش از سه سال سابقه فعالیت موفق به كسب رتبه هفت در بین 168 مركز تحقیقاتی بیومدیكال كشور گردید كه نسبت به سال گذشته پنج پله ارتقا داشته است.
وی همچنین اظهار كرد: مركز تحقیقات باروری و ناباروری در بین 193 مركز تحقیقاتی بالینی كشور با بیش از سه سال سابقه فعالیت موفق به كسب رتبه 90 گردید كه نسبت به سال گذشته 25 پله ارتقاء داشته است.
به گفته او با اعلام نتایج این رتبه بندی مركز تحقیقات اختلالات خواب نیز موفق به كسب رتبه 13 در بین 125 مركز تحقیقاتی بالینی كشور با سابقه فعالیت بین یك تا سه سال گردید.
وی همچنین از كسب رتبه 17 در بین 88 مركز تحقیقاتی بیومدیكال كشوری مركز تحقیقات دارو رسانی نانو با سابقه فعالیت بین یك تا سه سال خبر داد.

**كسب رتبه سوم دانشگاه در رتبه بندی مقالات منتشر شده
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه در ادامه همچنین از موفقیت این دانشگاه در یكی دیگر از رتبه بندی ها خبر داد و گفت: این دانشگاه رتبه سوم در رتبه بندی مقالات منتشر شده در 10 درصد مجلات برتر در بین دانشگاه های همتراز را كسب كرده است.
دكتر حمزه افزود: دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه موفق به كسب رتبه سوم در بین 24 دانشگاه تیپ 2 در خصوص چاپ مقالات در 10 درصد مجلات برتر براساس شاخص SJR گردید.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه كسب این موفقیت را به دنبال همت و تلاش اساتید و محققان دانشگاه عنوان كرد.
3033/8066 خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی.