۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۰۵
کد خبر: 82438789
T T
۰ نفر
ابتكار: برخی از هر موضوعی حتی محیط زیست بهره برداری سیاسی می كنند

همدان - ایرنا - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برخی از هر موضوعی از جمله آلودگی هوا و محیط زیست استفاده سیاسی می كنند.

معصومه ابتكار شامگاه دوشنبه در حاشیه سفر یكروزه به همدان در گفت و گو با ایرنا افزود: این در حالیست كه آلودگی هوا یك مساله به طور كامل كارشناسی، كاربردی و اجرایی است.
وی با ذكر اینكه همه مسئولان برای رفع آلودگی هوا در تلاش هستند بیان كرد: مردم به خوبی شاهد فعالیت های صورت گرفته در این حوزه توسط دولتمردان هستند.
وی اظهار كرد: دولت یازدهم در زمینه محیط زیست بسیار جدی بوده و بر این اساس كارهای بسیار بزرگی را انجام داده است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان كرد: در دولت تدبیر و امید یك چرخش 180 درجه ای به سمت صحیح و درست در موضوع محیط زیست اتفاق افتاده است.
ابتكار بیان كرد: برای كاهش آلودگی هوا چند برنامه در سطح ملی در دستور كار است كه یكی از آنها بازنگری تعطیلات بوده كه این ایده مورد استقبال مسئولان وزارت آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت.
وی بیان كرد: بازنگری در تعطیلی مدارس به ویژه در كلان شهرها و در ماه هایی كه ایستایی و پایداری هوا وجود دارد كمك می كند كه جمعیت شهرها كاهش یافته و آلودگی هوا در آن برهه از زمان كمتر شود.
معاون رئیس جمهوری اظهار كرد: هم اینك مطالعات اولیه این طرح انجام شده و در قالب لایحه در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است كه با تصویب آن در خانه ملت، اجرای این طرح می تواند در كاهش آلودگی هوا موثر باشد.
ابتكار تاكید كرد: تعطیلی مدارس یكی از 28 برنامه ملی محیط زیست برای كاهش آلودگی هوا است و در كنار آن تدابیر متعدد و گسترده دیگری در حال انجام است كه بسیاری از آنها در بهبود وضعیت كیفی هوا نتیجه بخش بوده است.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار:اكبر بهاروند