۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۰۹
کد خبر: 82441615
T T
۰ نفر
محكوميت 211 ميليارد ريالي متخلفان بخش كالا و خدمات در آذربايجان غربي

اروميه- ايرنا- مديركل تعزيرات حكومتي آذربايجان غربي گفت: شعب تعزيرات حكومتي استان پس از طي مراحل قانوني متهمان بخش كالا و خدمات را به پرداخت 211 ميليارد و 28 ميليون ريال جزاي نقدي محكوم كردند.

محمد اقوامي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: امسال 9 هزار و هشت فقره پرونده تخلفاتي در بخش كالا و خدمات پس از دريافت گزارش بازرسان اداره كل صنعت و معدن آذربايجان غربي در بازرسي از صنوف مختلف تشكيل و در شعب تعزيرات حكومتي رسيدگي شده است.
وي اضافه كرد: بخش كالا و خدمات از جمله مهمترين بخش هايي است كه در راستاي جلوگيري از بروز تخلف در عرضه محصولات مختلف، با همراهي اداره كل صنعت، معدن و تجارت اقدام به بازرسي مستمر از ارائه دهندگان خدمات در اين بخش مي كنيم.
وي اظهار كرد: شهروندان نيز مي توانند در صورت بروز تخلف، موارد را در سريع ترين زمان ممكن به ادارات صنعت، معدن و تجارت و بخش بازرسي اين اداره كل گزارش دهند تا تخلف مورد نظر در شعب تعزيرات حكومتي رسيدگي شود.
وي همچنين با اشاره به رسيدگي پرونده قاچاق هشت هزار و 300 دلاري ارز خارجي در شهرستان ماكو اظهار كرد: در راستاي حمايت از توليد ملي، كار و سرمايه ايراني ماموران مرزي گمرك بازرگان طي بازرسي هاي بدني از مسافران اين مقدار ارز خارجي را كشف كردند.
وي اضافه كرد: پس از تشكيل پرونده، شعبه ويژه رسيدگي به جرائم قاچاق كالا و ارز تعزيرات حكومتي ماكو متهم پرونده را به پرداخت 421 ميليون ريال جزاي نقدي محكوم كرد.
وي از محكوميت 533 ميليون ريالي قاچاقچي البسه وكفش در شهرستان اروميه نيز خبر داد و گفت: اين شخص اقدام به قاچاق 480 جفت كفش و 910 ثوب البسه خارجي در استان كرده بود كه جنس قاچاق به نفع دولت ضبط و متهم پس از رسيدگي به جرم در شعب تعزيرات حكومتي به پرداخت جزاي نقدي محكوم شد.
مدير كل تعزيرات حكومتي آذربايجان غربي گفت: در شهرستان مياندوآب نيز فردي اقدام به قاچاق سه هزار و 200 شاخه لامپ كم مصرف كرده بود كه دستگير و به پرداخت 312 ميليون ريال جزاي نقدي محكوم شد.
به گزارش ايرنا، سازمان تعزيرات حكومتي مسئول رسيدگي به پرونده هاي تخلفات بخش كالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق كالاست.
آذربايجان غربي از استان هاي درگير با معضل قاچاق كالا در كشور به شمار مي رود.
8137/3072 ** خبرنگار: سيده فاطمه سجادي ** انتشار دهنده: عليرضا فولادي