۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۰۷
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84716121
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲ هزار حلب روغن موتور احتکار شده در میاندوآب کشف شد

مهاباد - ایرنا - سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: ۲ هزار و ۵۶ حلب روغن موتور که توسط عاملان توزیع عمده در این شهرستان به صورت غیرمجاز نگهداری و احتکار شده بود، کشف و ضبط گردید.

 اکبر اسدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به دنبال التهابات اخیر در بازار روغن موتور، نارضایتی از عرضه محصولات تقلبی و گزارش‌های رسیده از سوی شهروندان در این زمینه، بررسی موضوع در دستور کار بازرسان این اداره قرار گرفت.

وی افزود: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب توانستند با بررسی های نامحسوس میدانی از واحدهای توزیعی عمده، این مقدار روغن موتور را که به صورت مخفیانه و با هدف سودجویی احتکار و نگهداری می شد را کشف و پرونده متخلفان را تحویل محاکم قضایی دهند.

سرپرست اداره صنعت، معدن وتجارت میاندوآب اضافه کرد: در جریان این اقدام از ۱۲ واحد صنفی روغن موتور بازرسی صورت گرفت که برای چهار واحد توزیعی و عامل عمده پخش، پرونده تخلفاتی به ارزش ۶ میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال و برای چهار واحد خرده فروشی و تعویض روغن نیز پرونده هایی با ارزش ۱۶ میلیون ریال تنظیم و جهت صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد .   

اسدی اظهار کرد: اختفاء و امتناع از عرضه کالا در صدر تخلفات این واحدها قرار دارد که در کنار آن برای واحدهای دیگر پرونده تخلفاتی با عناوین گرانفروشی، عدم صدور صورت حساب و عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه تنظیم و به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

بیش از ۲ هزار حلب روغن موتور احتکار شده در میاندوآب کشف شد

وی با اشاره به افزایش تقاضا برای انواع روغن موتور در سطح بازار به ویژه در خودروهای بنزین سوز گفت: زمینه برای فعالیت افراد سودجو مهیا شده و متهمان با خودداری‌ از عرضه کالا و یا با عرضه بسیار محدود و قطره چکانی سبب بروز مشکلاتی در سطح عرضه شده بودند که طی بازرسی های به عمل آمده شناسایی و با آنها برخورد شد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب در ادامه بیان کرد: افراد فرصت طلبی که با اهداف سودجویی اقدام به اختفاء و یا احتکار کالا کرده و با اقدامات غیرقانونی خود باعث اخلال در نظام توزیع کالا شوند و نارضایتی عمومی مردم را فراهم کنند باید منتظر برخورد شدید و قاطع واحد بازرسی و نظارت این اداره باشند.

اسدی از مردم خواست، در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ به واحد بازرسی اداره صمت میاندوآب گزارش دهند.