۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۵۵
کد خبر: 82444116
T T
۰ نفر
اعتبارات پژوهشي در برنامه ششم توسعه چهار هزارميليارد تومان افزايش يافت

شاهرود - ايرنا- دبير كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت : اعتبارات پژوهشي كشور در برنامه ششم توسعه كه در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد، چهار هزار ميليارد تومان افزايش يافت.

به گزارش ايرنا، سيدحسن حسيني شاهرودي روز شنبه در چهاردهمين همايش كشوري دانشجويي دانش و تندرستي با محوريت ديابت در سالن پورسيناي دانشگاه علوم پزشكي شاهرود،افزود : اين مقدار اعتبار پژوهشي، علاوه بر اعتباراتي است كه دستگاه هاي اجرايي براساس بودجه سالانه دريافت مي كنند.
وي با اشاره به تصويب يك بند در برنامه ششم توسعه در مجلس اظهار داشت : در اين بند نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مصوب كردند كه دست كم 2 درصد از اعتبارات هزينه اي خود را براي امور پژوهشي توسعه فناوري اختصاص دهند كه اين امر مي تواند امر پژوهش را متحول كند.
حسيني شاهرودي حوزه سلامت را نيازمند اختصاص اعتبارات بيشتر دانست و گفت: يكي از ضرورت هاي امروز ، تخصيص سرمايه‌هاي انساني و مادي بيشتر به بخش سلامت كشور است.
وي توجه به حوزه سلامت را در گذشته ضعيف خواند و افزود : ايران ظرفيت بالايي در رشد علمي در بخش هاي مختلف و به ويژه پزشكي دارد كه با توجه بيشتر به اين بخش، شاهد تحولات بسيار زيادي در آن خواهيم بود.
نماينده مردم شاهرود و ميامي به سياست هاي كلي رهبر معظم انقلاب در برنامه ششم توسعه اشاره و اضافه كرد : براساس اين سياست ها ايران بايد در منطقه به رتبه اول علمي دست يافته و آن را براي خود محفوظ نگه دارد.
وي تصريح كرد : همكاري و هم افزايي سازنده و الهام بخش در حوزه علم و فناوري با ساير كشورها و مراكز علمي معتبر منطقه اي و جهاني به ويژه در جهان اسلام و توسعه تجارت و صادرات محصولات دانش بنيان و گسترش آن از ديگر سياست هاي كلي ابلاغي رهبر معظم انقلاب به رياست جمهوري بود.
دبير كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي تهيه پيوست سلامت براي طرح هاي بزرگ كشور را از الزام هاي برنامه ششم خواند و گفت: نبود اين پيوست در گذشته موجب شده بود با اجراي برخي طرح ها ، توازن سلامت مردم به هم بخورد.
وي تقويت بخش سلامت با توسعه كمي و كيفي بيمه ها و مراقبت هاي جامع و يكپارچه در قالب شبكه بهداشتي و درماني منطبق بر نظام سطح بندي در كنار نظام ارجاع را خواستار شد.
حسيني شاهرودي با بيان اين كه 25درصد درآمدهاي هدفمندي يارانه ها به درمان اختصاص مي يابد، افزود: اين امر مبين هزينه هاي كلان حوزه سلامت در كشور است.
نماينده مردم شاهرود و ميامي در مجلس شوراي اسلامي به رشد علمي كشور در 2 دهه گذشته اشاره كرد و گفت : اكنون جز 25 كشوري هستيم كه 85 درصد توليد علم را در جهان به خود اختصاص داده اند.
چهاردهمين همايش كشوري دانشجويي دانش و تندرستي با محوريت ديابت از روز شنبه به مدت 2 روز در سالن پورسيناي دانشگاه علوم پزشكي شاهرود آغاز شده است.
134 مقاله به دبيرخانه اين همايش رسيده است كه داوران دانشجو و استاد همايش ، 34 مقاله را براي ارائه در همايش انتخاب كردند.
6167/6026/
خبرنگار : محسن شاكري **انتشار دهنده: جانعلي فتحي
۰ نفر