۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۵۵
کد خبر: 82444696
T T
۰ نفر
راهبردهاي جديد فدراسيون دووميداني براي پيشرفت در اين ورزش پايه

تهران - ايرنا - رئيس فدراسيون دو و ميداني روز يكشنبه از راهبردهاي جديد فدراسيون براي موفقيت ورزشكاران ايراني در رقابت هاي بين المللي پيش رو خبر داد و گفت: فدراسيون دووميداني در تداوم همكاري با مربيان خارجي در صورتي كه ورزشكاران عملكرد مطلوبي داشته باشند، مشكلي ندارد.

«مجيد كيهاني» در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: ادامه همكاري مربي مجارستاني پرتاب ديسك با فدراسيون به عملكرد پرتاب گران ايراني در مسابقات پيش رو بستگي دارد.
«فازه كاش» مربي مجارستاني پرتاب كنندگان ديسك ايران، ‌قهرمان پرتاب ديسك در المپيك 2008 پكن بود. او مربي قهرمانان ديسك و چكش المپيك بعد از خودش نيز بوده است. همچنين در طول دوره فعاليت حرفه اي در ورزش چندين مدال از مسابقات بين المللي در اروپا كسب كرده است.
اين مربي چهارشنبه گذشته براي مذاكره با مسئولان فدراسيون دو و ميداني به ايران آمد. وي در نهايت با فدراسيون به توافق رسيد تا مربيگري براداران صميمي را به عهده بگيرد.
«كيهاني» با بيان اينكه «قرارداد مربي مجارستاني برادران صميمي تا مسابقات قهرماني آسيا در ارديبهشت ماه سال آينده است»، گفت: ادامه همكاري با اين مربي به عملكرد پرتاب گران ايراني در مسابقات پيش رو بستگي دارد.
وي گفت: فدراسيون دو و ميداني براي آماده سازي ورزشكاران در ماده هاي مختلف و كسب نتايج مطلوب در مسابقات مختلف، تغييراتي را در كادر فني تيم هاي ملي ايجاد و انتظارات جديدي را از نماينده هاي ايران در مسابقات مختلف باز تعريف و بدنبال كسب موفقيت در اين رشته ورزشي پر مدال است.
رئيس فدراسيون دووميداني گفت: اگر پرتاب گران ايران انتظارات را برآورده كنند، فدراسيون مشكلي براي تمديد قرارداد با اين مربي مجارستاني ندارد.
كيهاني با بيان اينكه «اين مربي علاوه بر آموزش براداران صميمي، از نزديك فعاليت يك نوجوان پرتاب كننده ديسك و مربي ايراني اش را زير نظر خواهد داشت»، گفت: محمود صميمي سابقه همكاري با اين مربي را دارد و با او سهميه المپيك ريو را كسب كرده است.
وي در باره انتظارات فدراسيون از اين مربي گفت: درحال حاضر براداران صميمي ميانگين پرتاب هايشان حول و حوش 65 متر است، در قدم نخست انتظار داريم اين ركود تثبيت شده و در گام بعدي آنان بتوانند آن را افزايش دهند.
رئيس فدراسيون دووميداني گفت: «فازه كاش» از امروز تمرينات آماده سازي برادران صميمي را در اصفهان زير نظر گرفته است و منتظر كسب نتايج اين دو پرتابگر در مسابقات پيش رو هستيم.
كيهاني در پاسخ به سئوالي در خصوص برنامه فدراسيون براي ساير ورزشكاران گفت: در حال حاضر «احسان حدادي» با «هادي سپهرزاد» تمرينات آماده سازي خود را دنبال مي كند، «حسن تفيتان» نيز با «اونتان گاي»‌ تمرين مي كند و در نظر داريم براي ساير ورزشكاران نيز در صورت نياز با مربيان جديد وارد مذاكره شويم.
وي در خصوص وضعيت دوندگان زن ايران گفت: به فكر استخدام مربيان مناسب براي بانوان دونده هستيم كه البته هنوز نتايج بررسي ها نهايي نشده است.
رئيس فدراسيون دو وميداني در خصوص شمار دو و ميداني كاران ايران در بازي هاي كشورهاي اسلامي گفت:‌ سهميه فدراسيون دو وميداني پنج ورزشكار خانم و پنج ورزشكار مرد است. البته درخواست افزايش شمار سهيمه ورزشكاران را به وزارت ورزش و جوانان داده ايم، اما هنوز در مورد آن تصميم گيري نشده است.
كيهاني گفت: تلاش مي كنيم موافقت وزارت ورزش و جوانان را براي اعزام 15 تا 17 ورزشكار به بازي هاي كشورهاي اسلامي در جمهوري آذربايجان را بگيريم.
'براي آگاهي از آخرين اخبار ورزش ايران و جهان با كانال ورزشي ايرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شويد.'
ورزشي.**9144 خبرنگار:سعيد قهرماني انتشاردهنده:علي خورسندي