۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۵۷
کد خبر: 82444957
T T
۰ نفر
ساختمان هاي بدون استفاده به كتابخانه عمومي تبديل شوند

سنندج- ايرنا- معاون فرماندار شهرستان كامياران گفت: مسئولان و مردم براي راه‌اندازي كتابخانه‌هاي عمومي در شهرستان از ساختمان‌هاي بدون استفاده دولتي در شهر و روستا استفاده كنند.

عطاالله فرهادي روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: مطالعه و شناخت روي تمامي ظرفيت ها شهرستان براي بالا بردن ميانگين فرهنگ مطالعه و نهادينه كردن آن در جامعه از وظايف مسئولان زي ربط و افراد باسواد شهرستان است.
وي اظهار كرد: ساختمان‌هاي بدون استفاده دولتي در صورتي كه فضايي مناسب براي ايجاد كتابخانه باشند مي توانند براي رسيدن به اهداف فرهنگي مفيد باشد.
وي اضافه كرد: دهياران، شوراهاي اسلامي، مردم و نهادهاي فرهنگي متولي با كمك همديگر مي توانند اين مكان‌ها را به كتابخانه تبديل كنند.
به گفته او در راستاي ارتقاي شاخص‌مطالعه در روستاها كتابخانه‌هاي عمومي مشاركتي فرصتي مناسب براي ايجاد و راه‌اندازي كتابخانه در روستاها است.
معاون فرماندار شهرستان كامياران ايجاد فضاهاي فرهنگي را مناسب ترين ابزار براي مقابله با تهديدات و مشكلات اجتماعي دانست و گفت: حمايت از نهادهاي فرهنگي كه در راستاي ارتقاي سطح آگاهي، بصير‌ت و توسعه جامعه فعاليت مي كنند وظيفه تمامي مسئولان است.
به گزارش ايرنا، در شهرستان كامياران هشت كتابخانه عمومي نهادي و يك كتابخانه مشاركتي با 79 هزار جلد كتاب وجود دارد و از آن هشت كتابخانه چهار باب آن در روستاهاي اين شهرستان قرار دارد.
كامياران در 65 كيلومتري جنوب سنندج واقع شده است.
7349/ 3020
**خبرنگار: ژاله گرگاني/**انتشاردهنده: عبدالله رحماني
**آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg