۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۰۶
کد خبر: 82450607
T T
۰ نفر
خطيب جمعه شهركرد: مصرف توليدات داخلي باعث تقويت اقتصاد كشور مي شود

شهركرد – ايرنا – نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد با توجه به تاكيد مقام معظم رهبري بر مصرف توليدات داخلي تاكيد كرد:حمايت و مصرف توليدات داخلي باعث تقويت اقتصادي بومي كشور مي شود و به تثبيت اشتغال كمك مي كند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي نكونام در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهركرد در محل مصلاي امام خميني (ره) اين شهر افزود: توجه به توليد داخلي، حمايت از بخش هاي كشاورزي، صنعت و معدن و مبارزه جدي با قاچاق كالا، جلوگيري از واردات بي رويه، كنار گذاشتن مديران ناكارآمد، تقويت اقتصاد بومي، بي توجهي به تهديدات آمريكا، اميد دادن به مردم و جوانان، حمايت از محصولات داخلي و واگذاري امور به مردم بايد به طور جدي در دستور دولت باشد.
وي گفت: برخي مسئولان آمارهايي ارائه مي دهند كه با واقعيت ها تناسب ندارد و بايد اين آمارها به روز و كارآمد باشد.
وي با اشاره به برخي از انتقادها در خصوص عملكرد دولت افزود: نبايد منتقدان را افرادي فرافكن و مخرب دانست و بايد از نقد منصفانه استقبال كرد.
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد تصريح كرد: مردم با تمام وجود از نظام و دولت حمايت مي كنند و اين اقدام را با حضور گسترده خود در مراسم استقبال، تشييع و خاكسپاري شهداي گمنام ثابت كردند.
وي يادآور شد: مردم به خاطر وجود مشكلات از انقلاب اسلامي دست بر نمي دارند اما از مسئولان و دولتمردان انتظار دارند تا مشكلات را رفع كنند.
نكونام به استكباري بودن خوي آمريكا اشاره و اظهار كرد: مسوولان نبايد از همان ابتدا به وعده هاي آمريكا توجه مي كردند چرا كه آمريكا در عهد شكني و بد عهدي شهره است.
وي گفت: متأسفانه نه تنها نتيجه اي از برجام به دست نيامد، بلكه عده اي هنوز هم مي گويند كه برجام مثبت بوده است و بر روي مواضع خود اصرار دارند.
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد تاكيد كرد: رأي مردم به افراد و دولت ها براساس واقعيت ها و عملكردهاي قابل لمس است و مردم به هيچ وجه به وعده ها رأي نمي دهند.
نكونام در بخش ديگري از سخنان خود به مصوبه اخير مجلس شوراي اسلامي درخصوص قانون پرداخت حقوق هاي كلان به برخي مديران انتقاد و تصريح كرد: اين مصوبه اكنون براي بسياري از مردم به يك دغدغه جدي تبديل شده است و انتظار هم نداشتند اين قانون در مجلس تصويب شود.
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد اظهار كرد: اين مصوبه مجلس شوراي اسلامي جاي سؤال است و انتظار مي رود در مجمع تشخيص مصلحت نظام، اصلاح و زمينه تشويق مديران به گونه اي بهتر تعريف شود.
وي با اشاره به 14 اسفند سالروز تاسيس كميته امداد امام خميني (ره) در اسفند 1357 گفت: از 14 تا 20 اسفند به نام هفته احسان و نيكوكاري نامگذاري شده است و اميد است از نيازمند در روزهاي پاياني سال دستگيري شود.
نكونام تاكيد كرد: در فضاي موجود اقتصاد كشور و زماني كه عده اي با آمار همه چيز را گل و بلبل نشان مي دهند، خانوارهايي به شدت چشم انتظار كمك هاي مردم هستند.
وي با اشاره به 15 اسفند به عنوان آغاز هفته منابع طبيعي و روز درختكاري افزود: مردم بايد مسئولان را در ترويج فرهنگ درختكاري و صيانت از منابع طبيعي كمك كنند.
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد به اشاره 18 اسفند سالروز تاسيس كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد اشاره و تصريح كرد: اين كانون ها براي توسعه فرهنگي ديني و محل انسان سازي نقش مهمي دارند.
وي يادآور شد: كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد امكانات و ظرفيت هاي مطلوبي دارند و مورد حمايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هستند.
به گزارش ايرنا، ائمه جمعه سراسر چهارمحال و بختياري بر پررنگ بودن برنامه هاي هفته احسان و نيكوكاري، ترويج فرهنگ درختكاري و صيانت از منابع طبيعي و تقويت كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد تاكيد كردند.
خبرنگار: وحيد رئيسي دهكردي** انتشار دهنده: محمود رئيسي
7362/2097